ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretim Süreci Tasarımı EPÖ552 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Öğrenme ve öğretme ilkeleri açıklar.
    3-Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri bilir.
    4-Etkili bir öğrenme ortamının özelliklerini yorumlar.
    5-Öğrenme ortamının önemini ve başarıdaki rolünü kavrar.
    6-Öğretim programına uygun bir öğrenme ortamı tasarlar.
    7-Öğrenme ortamını belli ölçütlere göre değerlendirir.
    8-Öğrenme sürecini hedeflere uygun olarak yönetir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrenme ve Öğretme Kavramları
    2 Öğrenmeyi etkileyen ilke ve değişkenler
    3 Öğretme sürecini etkileyen ilke ve değişkenler
    4 Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ve önemi
    5 Öğrenme ortamının fiziki özellikleri
    6 Öğrenme ortamının sosyal özellikleri
    7 Öğrenme ortamının psikolojik özellikleri
    8 Öğretim hizmetini etkileyen nitelikler
    9 Öğretim ortamını tasarlama
    10 Öğrenme ve öğretme sürecinin yönetimi
    11 Öğrenme ve öğretme sürecinin değerlendirilmesi
    12 Öğrenme ve öğretme sürecinin olası sorunları
    13 Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili araştırmalar
    14 Dersin genel değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr Mehmet Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. 7. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık 2-Açıkgöz, Kamile Ün (2014). Aktif Öğrenme. 13 baskı. İzmir: Biliş Yayıncılık 3-Açıkgöz, Kamile Ün (2016). Etkili Öğrenme ve Öğretme. 8 baskı. İzmir: Biliş Yayıncılık 4-Demirel, Ö. (2015). Eğitimde Yeni Yönelimler. 6. Baskı. Ankara: PegemA Yayıncılık 5-Şahinel, M. (2003). Etkin Öğrenme. PegemA Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen kavramlarını açıklar, temel ilkeleri kavrar, etkili bir öğrenme ortamının özelliklerini değerlendirir, hedeflere uygun öğretim ortamı tasarlar ve öğretim sürecini değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders öğrenme ve öğretme kavramlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğretim hizmetinin niteliğini, öğretim ortamının özelliklerini ve ortam değerlendirmeyi kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 5
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 3
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 4
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 4
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 5
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster