ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eğitimin Sosyal ve Felsefi Temelleri EPÖ553 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim sosyal ve felsefe temelleri arasında ilişki kurar.
    2-Eğitimin temel işlevlerini ve amaçlarını açıklar.
    3-Eğitim programları ile toplumsal kültür arasındaki ilişkiyi kavrar.
    4-Eğitim felsefelerinin eğitim üzerindeki etkilerini saptar.
    5-Eğitimin ulusal ve uluslararası düzeydeki sorunlarını tanır.
    6-Eğitimin yasal temelleri ile eğitim programı arasında ilişki kurar.
    7-Türk eğitim sistemindeki tarihi gelişim süreçlerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eğitim, toplum, kültür ve felsefe ilişkisi
    2 Eğitimin sosyal ve felsefe işlevi
    3 Eğitim kültür ilişkisi
    4 Eğitimin amaçları
    5 Eğitimin temel sorunları
    6 Eğitimim yasal temelleri
    7 Çağdaş eğitim yaklaşımları
    8 Türk eğitim tarihindeki gelişmeler
    9 Eğitimin felsefe temelleri
    10 Felsefi yaklaşımlar
    11 Eğitim felsefeleri
    12 Geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar
    13 Eğitim felsefelerinin eğitme etkisi
    14 Türk eğitim sistemi ve eğitim felsefeleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akyüz, Y. (2018). Türk Eğitim Tarihi. 30. Baskı.Ankara: PegemA Yayıncılık Aytaç, K. (1998). Avrupa Eğitim Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. Bilhan, S. (1986). Eğitim Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları. Ergün, M. (2001). Eğitimin Felsefi Temelleri. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Ö. Demirel-Z. Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık. Hoşgörür, V. (2001). Eğitimin Toplumsal Temelleri. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Ö. Demirel-Z. Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim kültür ve felsefe ilişkisini açıklar, eğitimin amacını, işlevini ve sorunlarını saptar, Türk eğitim tarihindeki gelişim süreçlerini değerlendirir, Ulusal ve Uluslararası düzeydeki eğitim sorunlarını ve gelişmeleri karşılaştırır, eğitim felsefelerinin eğitim üzerindeki etkisini değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders, eğitim, kültür, felsefe ilişkisini, eğitimin amacını, yasal dayanaklarını, eğitimin temel sorunlarını, eğitimin tarihi gelişim süreçlerini, felsefe Yaklaşımları ile eğitim felsefelerinin eğitim sistemi ilişkisini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 5
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 5
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 4
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 5
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 3
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster