Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim, toplum, kültür ve felsefe ilişkisi
|
|
2
|
Eğitimin sosyal ve felsefe işlevi
|
|
3
|
Eğitim kültür ilişkisi
|
|
4
|
Eğitimin amaçları
|
|
5
|
Eğitimin temel sorunları
|
|
6
|
Eğitimim yasal temelleri
|
|
7
|
Çağdaş eğitim yaklaşımları
|
|
8
|
Türk eğitim tarihindeki gelişmeler
|
|
9
|
Eğitimin felsefe temelleri
|
|
10
|
Felsefi yaklaşımlar
|
|
11
|
Eğitim felsefeleri
|
|
12
|
Geleneksel ve çağdaş yaklaşımlar
|
|
13
|
Eğitim felsefelerinin eğitme etkisi
|
|
14
|
Türk eğitim sistemi ve eğitim felsefeleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Akyüz, Y. (2018). Türk Eğitim Tarihi. 30. Baskı.Ankara: PegemA Yayıncılık
Aytaç, K. (1998). Avrupa Eğitim Tarihi. İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları.
Bilhan, S. (1986). Eğitim Sosyolojisi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Yayınları.
Ergün, M. (2001). Eğitimin Felsefi Temelleri. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Ö. Demirel-Z. Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık.
Hoşgörür, V. (2001). Eğitimin Toplumsal Temelleri. Öğretmenlik Mesleğine Giriş (Ed. Ö. Demirel-Z. Kaya). Ankara: PegemA Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Eğitim kültür ve felsefe ilişkisini açıklar, eğitimin amacını, işlevini ve sorunlarını saptar, Türk eğitim tarihindeki gelişim süreçlerini değerlendirir, Ulusal ve Uluslararası düzeydeki eğitim sorunlarını ve gelişmeleri karşılaştırır, eğitim felsefelerinin eğitim üzerindeki etkisini değerlendirir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, eğitim, kültür, felsefe ilişkisini, eğitimin amacını, yasal dayanaklarını, eğitimin temel sorunlarını, eğitimin tarihi gelişim süreçlerini, felsefe Yaklaşımları ile eğitim felsefelerinin eğitim sistemi ilişkisini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
3
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
5
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
5
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
4
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
4
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
5
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
3
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|