ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karşılaştırmalı Eğitim EPÖ554 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Karşılaştırmalı eğitim araştırmaların farkında olur.
    3-Karşılaştırmalı eğitimin bilimsel çalışmadaki önemini ve yararlarını açıklar.
    4-Eğitim sistemlerini yatay ve dikey olarak karşılaştırma yöntemlerini açıklar.
    5-Uluslararası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalık düzeyini geliştirir.
    6-Türkiye ve uluslararası ülkelerin eğitim programlarını karşılaştırır.
    7-Avrupa birliği üyesi ülkeleri ile Türk eğitim sistemini yatay ve dikey inceler.
    8-Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin özelliklerini açıklar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Demirel, Ö. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık 2-Erdoğan, İ. (2019). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. 8. baskı. İstanbul: Sümer Kitapevi 3-Erdoğan, İ. (2000). Çağdaş Eğitim Sistemleri. Ankara: Sistem Yayıncılık 4-Türkoğlu, A. (2016). Karşılaştırmalı Eğitim. Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Ankara: Anı Yayınları. 5-Balcı, A. (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Karşılaştırmalı eğitimle ilgili temel ilke ve kavramları açıklar, Öğrenciler farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini, eğitim programlarını, öğretmen yetiştirme modellerini inceleyerek eğitim ile ilgili konularda eleştirel bakış açıları kazanırlar.
    Dersin İçeriği Bu ders, karşılaştırmalı eğitim kavramını, tarihçesini, yöntemini, ulusal ve uluslar arası eğitim sistemlerinin değerlendirilmesini, ilgili eğitim araştırmalarını kapsar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster