Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Şahin
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Alpan, G. (2008). Ders Kitaplarındaki Metin Tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(1), 107-134
2-Atmaca, A.E. (2006). İlköğretim Ders Kitaplarında Görsel Tasarım ve Resimleme. MillîEğitim Dergisi, Sayı: 171.
3-Çalık, T. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuz Türkçe 1-8. Nobel
Yayınları, Ankara.
4-Hartley, J. (1990). Kitap Tasarımı: Mevcut Durum ve Geleceği. Keele Üniversitesi,Psikoloji Bölümü, Staffordshire St5 5bg, İngiltere.
5-MEB. (2007) Tebliğler Dergisi. Sayı: 2007/2597 Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
6- Şahin, M. (2011). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Mesaj tasarımı Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ders kitabının öğrenme sürecindeki önemine kavrar, ders kitabında bulunması gereken özellikleri açıklar, ders kitabı tasarım ilkelerini seçer, uygular ve değerlendirir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders ders kitabı kavramını, ders kitabının önemini, tasarım ilkelerini, ders kitabı değerlendirme ilkelerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
5
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
4
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
4
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
4
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
4
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
4
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
5
|