ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ders Kitapları Tasarımı EPÖ515 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazılı öğretim materyalleri ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Ders kitabının öğretim sürecindeki önemine kavrar.
    3-Etkili bir ders kitabında bulunması gereken özellikleri açıklar.
    4-Ders kitabı hazırlama ve tasarım ilkelerini uygular.
    5-Ders kitaplarını teknik özellikler, içerik ve tasarım yönünden değerlendirir.
    6-Ders kitabıyla ilgili bilimsel araştırmaları takip eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yazılı öğretim materyalleri ve sınıflandırılması
    2 Ders kitabının eğitimdeki yeri ve önemi
    3 Ders kitabı hazırlama ilkeleri
    4 İyi bir ders kitabının özellikleri
    5 Tasarım ilkeleri
    6 Ders kitabının teknik özellikleri
    7 İçerik ölçütleri
    8 Tasarım ilkeleri
    9 Dikkat çekme araçlarının kullanılması
    10 Görsel tasarım ilkeleri
    11 Metin örgütleyicilerinin kullanımı
    12 Sayfa tasarımı
    13 Mesaj tasarımı
    14 Ders kitaplarının değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Mehmet Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Alpan, G. (2008). Ders Kitaplarındaki Metin Tasarımı. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 6(1), 107-134 2-Atmaca, A.E. (2006). İlköğretim Ders Kitaplarında Görsel Tasarım ve Resimleme. MillîEğitim Dergisi, Sayı: 171. 3-Çalık, T. (2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuz Türkçe 1-8. Nobel Yayınları, Ankara. 4-Hartley, J. (1990). Kitap Tasarımı: Mevcut Durum ve Geleceği. Keele Üniversitesi,Psikoloji Bölümü, Staffordshire St5 5bg, İngiltere. 5-MEB. (2007) Tebliğler Dergisi. Sayı: 2007/2597 Milli Eğitim Basımevi, Ankara. 6- Şahin, M. (2011). Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Mesaj tasarımı Açısından Değerlendirilmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ders kitabının öğrenme sürecindeki önemine kavrar, ders kitabında bulunması gereken özellikleri açıklar, ders kitabı tasarım ilkelerini seçer, uygular ve değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders ders kitabı kavramını, ders kitabının önemini, tasarım ilkelerini, ders kitabı değerlendirme ilkelerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 4
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 4
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 4
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster