ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öğretmen Eğitimi ve Sorunları EPÖ516 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretmenlik mesleğinin tanımını, amacını ve kapsamını bilir.
    2-Öğretmenlik mesleğinin tarihi süreç içindeki gelişimini açıklar.
    3-Öğretmenlik mesleğinin yasal dayanakları ve temellini kavrar.
    4-Öğretmenlik mesleğinin özlük haklarına karşı duyarlı olur.
    5-Öğretmenlik mesleğinin sosyal statüsüne karşı farkındalık kazanır.
    6-Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim sürecinin özelliklerini kavrar.
    7-Öğretmen eğitiminde hizmetiçi eğitimin önemini ve rolünü açıklar.
    8-Öğretmen eğitiminde yaşanan sorunların önemini kavrar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramlar
    2 Öğretmenlik mesleğinin tarihi gelişim süreci
    3 Öğretmenlik mesleğinin toplumsal yaşamdaki rolü
    4 Öğretmenlik mesleğinin yasal temelleri
    5 Öğretmenlik mesleğinin özlük hakları ve sosyal statüsü
    6 Öğretmenin sahip olması gereken nitelikler
    7 Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim programları
    8 Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim programları
    9 Öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması
    10 Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri
    11 Öğretmen yetiştirmede yaşanan temel sorunlar
    12 Öğretmen eğitimi programlarının değerlendirilmesi
    13 Öğretmen eğitimi ile ilgili araştırmalar
    14 Dersin genel değerlendirilmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Erdem, A. (2013). Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Ankara: Anı Yayınları 2- Yirci, Y. ve Kocabaş, İ. (2011). Öğretmen ve Yönetici Yetiştirmede Mentorluk. Ankara: Anı yayınları 3- Okçabol, R. (2005). Öğretmen Yetiştirme Sistemimiz. Ankara: PegemA yayıncılık 4- Aynal, S. (2011). Türkiye`de Öğretmen Yetiştirme. Ankara PegemA Yayıncılık 5. Şahin, M. (1996). MEB Hizmetiçi Eğitim faaliyetlerinde karşılaşılan Sorunlar. Yükseklisans Tezi. Ankara Üniversitesi 6. Ekiz, D. (2006). Öğretmen Eğitimi ve Öğretimde Yaklaşımlar. Ankara:Nobel Akademi
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğretmenlik mesleğinin kapsamını ve niteliklerini kavrar, öğretmenlik mesleğinin tarihçesini açıklar yasal dayanaklarını analiz eder, öğretmenlik mesleğinin özlük haklarını açıklar ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarının farkına varır.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğretmenlik mesleğinin yasal dayanakları, öğretmen yetiştirmenin tarihçesi, öğretmenin özlük hakları, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmetiçi eğitimleri ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster