Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göç ve göç olgusu
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Göç ile ilgili kullanılan temel kavramlar
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Göç ve eğitim
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
İlgili literatürün incelenmesi (yurtiçi ve yurtdışı)
|
K1 Bölüm 3
|
5
|
Almanya ve Danimarka eğitim alanında uygulama örnekleri
|
K1 Bölüm 4
|
6
|
Norveç ve Finlandiya eğitim alanında uygulama örnekleri
|
K1 Bölüm 4
|
7
|
Türkiye`de göç yönetimi ve yabancıların eğitimi (farklı organizasyonlar)
|
K1 Bölüm 4
|
8
|
MEB`in kurumsal yapısında yabancıların eğitimi
|
K1 Bölüm 5
|
9
|
Yabancıların eğitiminde farklı alan ve farklı düzeyde karşılaşılan sorunlar
|
K1 Bölüm 5
|
10
|
Tespit edilen sorunların farklı değişkenler açısından analizi
|
K1 Bölüm 5
|
11
|
Yabancıların eğitimine yönelik tüm gelişimleri destekleyecek eğitim etkinlikleri planlama ve uygulama
|
K1 Bölüm 6
|
12
|
Yabancıların eğitimine yönelik temel bilimsel süreç becerilerini geliştirecek etkinlikleri planlama ve uygulama
|
K1 Bölüm 6
|
13
|
Öğretme ve öğrenme çevresi düzenleme
|
K1 Bölüm 6
|
14
|
Uygulamaya ilişkin örnek çalışmayı rapor olarak sunma
|
K1 Bölüm7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Nuray Zan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 ÖZ, A. Ş., DEMİR, R., nan SCHREGLMANN, S., DÜZENLİ, A., Sultan, K. A. Y. A., ARAS, B. T., & ELBEYLİ, M. (2020). ÇEŞİTLİ AÇILARDAN GÖÇ VE EĞİTİM. Ed.Rıdvan Demir, İksadyayinevi
|
Yardımcı Kitap
|
Meunier, M. (2012). Immigration and Student Achievement: Evidence from Switzerland. Economics of Education Review, 30(1), 16-38.
OECD (2012). Untapped Skills: Realising the potential of Immigrant Students. PISA. OECD Publishing.
Göç Kavramları Sözlüğü
THE RIGHT TO EDUCATION for Persons Seeking International Protection in Turkey,
Refugee Rights Center, http://mhd.org.tr/assets/ip_edu_eng.pdf
Mevlut Cavusoglu, Turkey and The Syrian Refugee Crisis: An Example for Humanity?,
Turkish Policy Quarterly, Aralık 2016.
Rao, D. B., Kumari, U. N. (2008). Science Process Skills of School Students, Discovery Publishing House PVT.LTD.
Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşmlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Bell, R.L. (2007). Teaching the Nature of Science Through Process Skills, Pearson Publ.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerini destekleyecek eğitim etkinlikleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır.
Tüm dünyadaki farklı çalışmaların değerlendirmeleri ile mevcut durumun geliştirilmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca ilgili uygulamalar hakkında nasıl değerlendirme yapacaklarını ve gelişimi için hangi çözümleri üretebileceklerini öğretmektir. Dersin bir diğer amacı da yabancıların eğitimi bağlamında öğrencilere derinlemesine mesleki anlayış kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, göç ile ilgili temel kavramlar, ulusal ve uluslararasında göç olgusu ve göç sorunları, yabancıların eğitiminde yaşanan güçlükler, bunlara yönelik eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve yabancıların eğitimine yönelik planlama ve uygulama çalışmalarını kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
4
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
4
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
5
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
3
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|