ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Göç Olgusu ve Eğitim EPÖ518 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç vasıtası ile gelen çocukların gelişimlerini destekleyecek etkinlikler geliştirir.
    2-Göç vasıtasıyla gelen çocukların gelişimlerini fark eder.
    3-Göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerine katkıda bulunabilecek öğretme ve öğrenme çevresini düzenler.
    4-Göç ile gelen çocukların bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi için örnek etkinlikler planlar.
    5-Göç ile gelen çocukların öğrenmelerine rehberlik eder.
    6-Göç ile gelen çocukların gelişimlerini ölçme ve değerlendirme tekniklerini ilkelere uygun olarak kullanır.
    7-Bu konuda ülkemizde ve dünyada yürütülen güncel çalışmaları takip eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1514545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göç ve göç olgusu
    2 Göç ile ilgili kullanılan temel kavramlar
    3 Göç ve eğitim
    4 İlgili literatürün incelenmesi (yurtiçi ve yurtdışı)
    5 Almanya ve Danimarka eğitim alanında uygulama örnekleri
    6 Norveç ve Finlandiya eğitim alanında uygulama örnekleri
    7 Türkiye`de göç yönetimi ve yabancıların eğitimi (farklı organizasyonlar)
    8 MEB`in kurumsal yapısında yabancıların eğitimi
    9 Yabancıların eğitiminde farklı alan ve farklı düzeyde karşılaşılan sorunlar
    10 Tespit edilen sorunların farklı değişkenler açısından analizi
    11 Yabancıların eğitimine yönelik tüm gelişimleri destekleyecek eğitim etkinlikleri planlama ve uygulama
    12 Yabancıların eğitimine yönelik temel bilimsel süreç becerilerini geliştirecek etkinlikleri planlama ve uygulama
    13 Öğretme ve öğrenme çevresi düzenleme
    14 Uygulamaya ilişkin örnek çalışmayı rapor olarak sunma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Nuray Zan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Meunier, M. (2012). Immigration and Student Achievement: Evidence from Switzerland. Economics of Education Review, 30(1), 16-38. OECD (2012). Untapped Skills: Realising the potential of Immigrant Students. PISA. OECD Publishing. Göç Kavramları Sözlüğü THE RIGHT TO EDUCATION for Persons Seeking International Protection in Turkey, Refugee Rights Center, http://mhd.org.tr/assets/ip_edu_eng.pdf Mevlut Cavusoglu, Turkey and The Syrian Refugee Crisis: An Example for Humanity?, Turkish Policy Quarterly, Aralık 2016. Rao, D. B., Kumari, U. N. (2008). Science Process Skills of School Students, Discovery Publishing House PVT.LTD. Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşmlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Bell, R.L. (2007). Teaching the Nature of Science Through Process Skills, Pearson Publ.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerini destekleyecek eğitim etkinlikleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır. Tüm dünyadaki farklı çalışmaların değerlendirmeleri ile mevcut durumun geliştirilmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca ilgili uygulamalar hakkında nasıl değerlendirme yapacaklarını ve gelişimi için hangi çözümleri üretebileceklerini öğretmektir. Dersin bir diğer amacı da yabancıların eğitimi bağlamında öğrencilere derinlemesine mesleki anlayış kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, göç ile ilgili temel kavramlar, ulusal ve uluslararasında göç olgusu ve göç sorunları, yabancıların eğitiminde yaşanan güçlükler, bunlara yönelik eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve yabancıların eğitimine yönelik planlama ve uygulama çalışmalarını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 5
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 4
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 5
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 4
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 4
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster