Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Nuray ZAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Nuray Zan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 ÖZ, A. Ş., DEMİR, R., nan SCHREGLMANN, S., DÜZENLİ, A., Sultan, K. A. Y. A., ARAS, B. T., & ELBEYLİ, M. (2020). ÇEŞİTLİ AÇILARDAN GÖÇ VE EĞİTİM. Ed.Rıdvan Demir, İksadyayinevi
|
Yardımcı Kitap
|
Meunier, M. (2012). Immigration and Student Achievement: Evidence from Switzerland. Economics of Education Review, 30(1), 16-38.
OECD (2012). Untapped Skills: Realising the potential of Immigrant Students. PISA. OECD Publishing.
Göç Kavramları Sözlüğü
THE RIGHT TO EDUCATION for Persons Seeking International Protection in Turkey,
Refugee Rights Center, http://mhd.org.tr/assets/ip_edu_eng.pdf
Mevlut Cavusoglu, Turkey and The Syrian Refugee Crisis: An Example for Humanity?,
Turkish Policy Quarterly, Aralık 2016.
Rao, D. B., Kumari, U. N. (2008). Science Process Skills of School Students, Discovery Publishing House PVT.LTD.
Saban, A. (2000). Öğrenme Öğretme Süreci Yeni Teori ve Yaklaşmlar. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Bell, R.L. (2007). Teaching the Nature of Science Through Process Skills, Pearson Publ.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, göç ile gelen çocukların tüm gelişimlerini destekleyecek eğitim etkinlikleri hazırlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini kazandırmaktır.
Tüm dünyadaki farklı çalışmaların değerlendirmeleri ile mevcut durumun geliştirilmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca ilgili uygulamalar hakkında nasıl değerlendirme yapacaklarını ve gelişimi için hangi çözümleri üretebileceklerini öğretmektir. Dersin bir diğer amacı da yabancıların eğitimi bağlamında öğrencilere derinlemesine mesleki anlayış kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, göç ile ilgili temel kavramlar, ulusal ve uluslararasında göç olgusu ve göç sorunları, yabancıların eğitiminde yaşanan güçlükler, bunlara yönelik eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve yabancıların eğitimine yönelik planlama ve uygulama çalışmalarını kapsamaktadır.
|