ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uzmanlık Alan Dersi (Tez) EPÖ700 GÜZ-BAHAR 8+0 Z 30
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırma süreci ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar.
    2-Araştırma yöntemlerine uygun olarak tez konusu belirler.
    3-Araştırma sürecini planlar ve araştırma önerisi hazırlar.
    4-Tez hazırlama sürecinin bilimsel ve yasal temellerini açıklar.
    5-Araştırmanın problemini tanımlar.
    6-Araştırmanın amacına uygun veri toplama aracı geliştirir.
    7-Verileri analiz ederek rapor haline getirir.
    8-Bulgulardan sonuç çıkartır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler014848
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje1001040400
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 01020200
    Toplam İş Yükü(Saat)   900
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     30 ---- (30)
    Dersin AKTS Kredisi   30
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tez hazırlama ilkleri
    2 Tez konusu belirleme
    3 Araştırma sürecinin planlanması
    4 Tez konusu ile ilgili kaynak tarama
    5 Problem durumuna oluşturma
    6 Amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar, tanım ve kısaltmalar
    7 Araştırma yöntemi /araştırma modeli
    8 Evren ve örneklem belirleme
    9 Veri toplama aracı hazırlama
    10 Verilerin analizi
    11 Bulgular ve yorum
    12 Sonuç ve öneriler
    13 Kaynaklar
    14 Araştırmanın sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Oya Taneri ve Prof. Dr. Hasan Çoşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara, Sanem Yayınları. 2-Büyüköztürk Ş. vd. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 20. Baskı. Ankara, PegemA Yayınları 3-Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. 4- Tez konusu ile ilgili yayınlar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak tez çalışması için ön hazırlıkları yapar, tez öneri hazırlar, öneriye uygun araştırmayı gerçekleştirir, raporlaştırır ve araştırmayı sunarak savunma becerisi kazanır.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğrencinin tez konusu seçme, ön hazırlık yapma, tez önerisi hazırlama, bu bağlamda kaynak tarama, evren ve örneklem belirleme, veri toplama aracı hazırlama, verileri toplama, analiz etme, raporlaştırma, makale, proje ve tez hazırlama yöntemleri ve bunların sunma tekniklerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 5
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 4
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 5
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 5
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 5
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 5
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. 4
    12 Uluslar arası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 5
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster