Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tez hazırlama ilkeleri
|
|
2
|
Tez konusu belirleme
|
|
3
|
Araştırma sürecinin planlanması
|
|
4
|
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama
|
|
5
|
Problem durumuna oluşturma
|
|
6
|
Amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar, tanım ve kısaltmalar
|
|
7
|
Araştırma yöntemi /araştırma modeli
|
|
8
|
Evren ve örneklem belirleme
|
|
9
|
Veri toplama aracı hazırlama
|
|
10
|
Verilerin analizi
|
|
11
|
Bulgular ve yorum
|
|
12
|
Sonuç ve öneriler
|
|
13
|
Kaynaklar
|
|
14
|
Araştırmanın sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Recep Büyüktolu 2-)Doçent Dr. Özlem Yeşim Özbek 3-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz 4-)Doktor Öğretim Üyesi Filiz Bezci Bircan 5-)Profesör Dr. Nuray Zan 6-)Doçent Dr. Süheyla Bozkurt Balcı 7-)Profesör Dr. Hasan Coşkun 8-)Doçent Dr. Adem Çilek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara, Sanem Yayınları.
2-Büyüköztürk Ş. vd. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 20. Baskı. Ankara, PegemA Yayınları
3-Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
4- Tez konusu ile ilgili yayınlar
|
Yardımcı Kitap
|
Tez konusu ile ilişkili kitaplar
|
Dersin Amacı
|
Bu ders kapsamında öğrenci bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak tez çalışması için ön hazırlıkları yapar, tez öneri hazırlar, öneriye uygun araştırmayı gerçekleştirir, raporlaştırır ve araştırmayı sunarak savunma becerisi kazanır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, öğrencinin tez konusu seçme, ön hazırlık yapma, tez önerisi hazırlama, bu bağlamda kaynak tarama, evren ve örneklem belirleme, veri toplama aracı hazırlama, verileri toplama, analiz etme, raporlaştırma, makale, proje ve tez hazırlama yöntemleri ve bunların sunma tekniklerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
3
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
2
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
5
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
4
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|