Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tez hazırlama ilkeleri
|
|
2
|
Tez konusu belirleme
|
|
3
|
Araştırma sürecinin planlanması
|
|
4
|
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama
|
|
5
|
Problem durumuna oluşturma
|
|
6
|
Amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar,tanım ve kısaltmalar
|
|
7
|
Araştırma yöntemi /araştırma modeli
|
|
8
|
Evren ve örneklem belirleme
|
|
9
|
Veri toplama aracı hazırlama
|
|
10
|
Verilerin analizi
|
|
11
|
Bulgular ve yorum
|
|
12
|
Sonuç ve öneriler
|
|
13
|
Kaynaklar
|
|
14
|
Araştırmanın sunumu
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Oya Taneri ve Prof. Dr. Hasan Çoşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Karasar, N. (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara, Sanem Yayınları.
2-Büyüköztürk Ş. vd. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 20. Baskı. Ankara, PegemA Yayınları
3-Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
4- Tez konusu ile ilgili yayınlar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin tez hazırlama sürecinde bilimsel araştırma yöntemlerini kavrar, tez öneri hazırlar, uygular, raporlaştırır ve sunar.
|
Dersin İçeriği
|
Araştırma yöntem ve teknikleri, tez yazım kuralları, kaynak tarama, tez önerisi hazırlama, veri toplama ve analiz etme, sonuç çıkarma, öneri geliştirmek, raporlaştırma, sunu yapma ve savunma becerilerini kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
4
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
5
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
4
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
5
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
4
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
4
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
4
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
5
|