ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    EPÖ Semineri EPÖ500 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel araştırma süreci ile ilgili temel ilke ve kavramları açıklar.
    2-Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını sınıflandırır.
    3-Makale, proje ve tez konusu araştırır ve seçer.
    4-Yapacağı bir araştırma için problem durumu oluşturur.
    5-Araştırmanın amacına uygun veri toplama aracı geliştirir ve uygular.
    6-Verileri analiz ederek rapor haline getirir.
    7-Araştırma raporlarını sistematik bir şekilde sunar.
    8-Bilimsel araştırma sürecinde bireysel ve grup halinde çalışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1513838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje1516060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   240
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel araştırma süreci ile ilgili temel kavram ve ilkeler
    2 Araştırma (makale, proje, tez) için konu belirleme
    3 Araştırma konusu ile ilgili kaynak tarama
    4 Araştırmanın problem durumuna oluşturma
    5 Problem cümlesi
    6 Amaç, önem, sayıltı, sınırlılıklar,tanım ve kısaltmalar
    7 Araştırma önerisinin yöntem bölümünü hazırlama
    8 Araştırma modeli, evren ve örneklem seçimi
    9 Veri toplama aracı hazırlama
    10 Verilerin analizi
    11 Bulgular ve yorum
    12 Sonuç ve öneriler
    13 Kaynaklar
    14 Araştırmanın sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Çoşkun Doç. Dr. Nuray Zan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Karasar, Niyazi (1991). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara, Sanem Yayınları. 2-Büyüköztürk Ş. vd. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 20. Baskı. Ankara, PegemA Yayınları 3-Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. 4- Tez konusu ile ilgili yayınlar
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bilimsel araştırma süreci kapsamında araştırma ilke ve yöntemlerini kavrama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır. Kaynak tarama, veri toplama aracı geliştirmek, veri toplama, verileri analiz etme, rapor yazma becerisi kazanır.
    Dersin İçeriği Bu ders, araştırma konusu seçme, alanyazın tarama, evren ve örneklem seçme, veri toplama aracı hazırlama, verileri toplama, analiz etme, raporlaştırma, makale, proje ve tez hazırlama yöntemleri ve bunların sunma tekniklerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster