ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    PROGRAM GELİŞTİRMENİN TEMELLERİ BH506 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitimde program geliştirme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temellerini (felsefi, toplumsal, ekonomik vb.) ilişkilendirir.
    3-Program geliştirme sürecinde amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirmeden oluşan temel boyutları ve özelliklerini tanır.
    4-Program geliştirme ve değerlendirme modellerini karşılaştırır.
    5-Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili sorunları belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   243
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,1 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Program geliştirmenin temel kavramları K1-Bölüm 1
    2 Program geliştirme yaklaşımları K1-Bölüm 2
    3 Eğitim programının kuramsal temelleri K1-Bölüm 2
    4 Eğitim programı türleri K1-Bölüm 3
    5 Program geliştirme çalışmalarının altında yatan kavramların eleştirel bir analizi K1-Bölüm 4
    6 Bir eğitim programının öğretilmesi: Okul ve sınıfta Eğitim programı uygulamaları-I K1-Bölüm 4
    7 Bir eğitim programının öğretilmesi: Okul ve sınıfta Eğitim programı uygulamaları-II K1-Bölüm 5
    8 Eğitim programı uygulamalarının iyileştirilmesi: Program iyileştirmede yaklaşımlar K1-Bölüm 5
    9 Eğitim programı uygulamalarının iyileştirilmesi: Program iyileştirmede yaklaşımlar K1-Bölüm 5
    10 Eğitim programı değişikliklerinin uygulanmasının kolaylaştırılması K1-Bölüm 6
    11 Eğitim programı değişikliklerinin uygulanmasının kolaylaştırılması K1-Bölüm 6
    12 Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformları K1-Bölüm 9
    13 Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformlar-I K1-Bölüm 9
    14 Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformları-II K1-Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Adem Çilek
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Hewitt, T. W. (2018). Eğitimde program geliştirme-Neyi neden öğretiyoruz (S. Arslan, Çev.) (1. Baskı). Ankara: Nobel.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bu ders, eğitim programları ile ilgili amaçlar, hedefler, varsayımlar, değerler, konular ve kuramlar konularında bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, eğitim programlarının planlaması sırasında öğrenme ve eğitim programları ilişkisi, konu alanı ve eğitim programları tasarımının yapısı, program geliştirme uzmanı için ölçütler gibi konular üzerinde durulacaktır. Bu ders, eğitim programları ve öğretim alanında daha ileri çalışmalar yapabilmek için ön koşul olan temel bir derstir.
    Dersin İçeriği Eğitim programları geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 3
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 4
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 3
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster