Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Program geliştirmenin temel kavramları
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Program geliştirme yaklaşımları
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Eğitim programının kuramsal temelleri
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Eğitim programı türleri
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Program geliştirme çalışmalarının altında yatan kavramların eleştirel bir analizi
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Bir eğitim programının öğretilmesi: Okul ve sınıfta Eğitim programı uygulamaları-I
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
Bir eğitim programının öğretilmesi: Okul ve sınıfta Eğitim programı uygulamaları-II
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
Eğitim programı uygulamalarının iyileştirilmesi: Program iyileştirmede yaklaşımlar
|
K1-Bölüm 5
|
9
|
Eğitim programı uygulamalarının iyileştirilmesi: Program iyileştirmede yaklaşımlar
|
K1-Bölüm 5
|
10
|
Eğitim programı değişikliklerinin uygulanmasının kolaylaştırılması
|
K1-Bölüm 6
|
11
|
Eğitim programı değişikliklerinin uygulanmasının kolaylaştırılması
|
K1-Bölüm 6
|
12
|
Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformları
|
K1-Bölüm 9
|
13
|
Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformlar-I
|
K1-Bölüm 9
|
14
|
Dünya`da ve Türkiye`de Eğitim programı reformları-II
|
K1-Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Adem Çilek
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Hewitt, T. W. (2018). Eğitimde program geliştirme-Neyi neden öğretiyoruz (S. Arslan, Çev.) (1. Baskı). Ankara: Nobel.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Bu ders, eğitim programları ile ilgili amaçlar, hedefler, varsayımlar, değerler, konular ve kuramlar konularında bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, eğitim programlarının planlaması sırasında öğrenme ve eğitim programları ilişkisi, konu alanı ve eğitim programları tasarımının yapısı, program geliştirme uzmanı için ölçütler gibi konular üzerinde durulacaktır. Bu ders, eğitim programları ve öğretim alanında daha ileri çalışmalar yapabilmek için ön koşul olan temel bir derstir.
|
Dersin İçeriği
|
Eğitim programları geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
2
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
3
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
4
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
4
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
3
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|