ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÖĞRETİM KURAM VE YAKLAŞIMLARI EPÖ503 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları açıklar.
    2-Öğrenme ve öğretme kuramlarını sınıflandırır.
    3-Öğretim kurumlarının temel özelliklerini ve ilkelerini açıklar.
    4-Öğretim kurumlarının uygulama ilkelerine uygun etkinlik tasarlar.
    5-Öğretim kurumlarının üstün ve sınırlı yönlerini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2013838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   248
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,27 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar K1-Bölüm 1
    2 Kuramların sınıflandırılması K1-Bölüm 2
    3 Öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri K1-Bölüm 2
    4 Öğretim modelleri K1-Bölüm 3
    5 Öğretim stratejileri K1-Bölüm 3
    6 Öğretim yöntemleri K1-Bölüm 3
    7 Öğretim yöntemi seçimini etkileyen değişkenler K1-Bölüm 4
    8 Öğretim teknikleri K1-Bölüm 4
    9 Kuram ve yaklaşımlara uygun öğretim etkinliği tasarlama K1-Bölüm 5
    10 Kuram ve yaklaşımlara uygun araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi K1-Bölüm 6
    11 Öğretim kuram ve yaklaşımları ile ilgili uygulama K1-Bölüm 7, 8, 9
    12 Öğretim stratejileri ile ilgili uygulama K1-Bölüm 10
    13 Öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama K1-Bölüm 11
    14 Dersin genel değerlendirilmesi, dönüt ve düzeltmeler K1-Bölüm 11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Demirel, Ö. (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri (23. Baskı). Ankara: PegemA Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Özden, Y. (2000). Öğrenme ve Öğretme (12. Baskı). Ankara PegemA Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretim süreci ile ilgili temel kuramları tanımlar, kuramlar arası ilişkiyi açıklar, kuramlara göre öğrenmeyi etkileyen temel değişkenleri karşılaştırır, kurumların temel ilkelerini çağdaş eğitim yaklaşımına göre değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders, öğretim kuramları ile ilgili temel kavramlar, öğretim kuramlarının sınıflandırılması, öğrenme ve öğretim kurumlarının temel özellikleri ve ilkeleri, öğretim model, strateji ve yöntemleri, uygulama ilkeleri ve öğretim yöntemlerinin üstün ve sınırlı yönlerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 3
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 3
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. 3
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 2
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster