Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramlar
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Öğretmenlik mesleğinin tarihi gelişim süreci
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Öğretmenlik mesleğinin toplumsal yaşamdaki rolü
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Öğretmenlik mesleğinin yasal temelleri
|
K1-Bölüm 4
|
5
|
Öğretmenlik mesleğinin özlük hakları ve sosyal statüsü
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Öğretmenin sahip olması gereken nitelikler
|
K1-Bölüm 5
|
7
|
Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim programları
|
K1-Bölüm 6
|
8
|
Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim programları
|
K1-Bölüm 6
|
9
|
Öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması
|
K1-Bölüm 7
|
10
|
Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri
|
K1-Bölüm 2
|
11
|
Öğretmen yetiştirmede yaşanan temel sorunlar
|
K1-Bölüm 5
|
12
|
Öğretmen eğitimi programlarının değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm 6
|
13
|
Öğretmen eğitimi ile ilgili araştırmalar-I
|
K1-Bölüm 7
|
14
|
Öğretmen eğitimi ile ilgili araştırmalar-II
|
K1-Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erdem, A. (2013). Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri (1. Baskı). Anı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğretmenlik mesleğinin kapsamını ve niteliklerini kavrama, öğretmenlik mesleğinin tarihçesini açıklama, yasal dayanaklarını bilme, öğretmenlik mesleğinin özlük haklarını açıklama ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarının farkına varma
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, öğretmenlik mesleğinin yasal dayanakları, öğretmen yetiştirmenin tarihçesi, öğretmenin özlük hakları, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimleri ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarını kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
2
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
3
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
4
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
3
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
3
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
4
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|