ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE SORUNLARI EPÖ516 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğretmenlik mesleğinin tanımını, amacını ve kapsamını tanımlar.
    2-Öğretmenlik mesleğinin tarihi süreç içindeki gelişimini açıklar.
    3-Öğretmenlik mesleğinin yasal dayanakları ve temellini yorumlar.
    4-Öğretmenlik mesleğinin özlük haklarını destekler.
    5-Öğretmenlik mesleğinin sosyal statüsüne savunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğretmenlik mesleği ile ilgili temel kavramlar K1-Bölüm 1
    2 Öğretmenlik mesleğinin tarihi gelişim süreci K1-Bölüm 2
    3 Öğretmenlik mesleğinin toplumsal yaşamdaki rolü K1-Bölüm 3
    4 Öğretmenlik mesleğinin yasal temelleri K1-Bölüm 4
    5 Öğretmenlik mesleğinin özlük hakları ve sosyal statüsü K1-Bölüm 4
    6 Öğretmenin sahip olması gereken nitelikler K1-Bölüm 5
    7 Öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim programları K1-Bölüm 6
    8 Öğretmenlerin hizmetiçi eğitim programları K1-Bölüm 6
    9 Öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması K1-Bölüm 7
    10 Öğretmenlik mesleğinin etik ilkeleri K1-Bölüm 2
    11 Öğretmen yetiştirmede yaşanan temel sorunlar K1-Bölüm 5
    12 Öğretmen eğitimi programlarının değerlendirilmesi K1-Bölüm 6
    13 Öğretmen eğitimi ile ilgili araştırmalar-I K1-Bölüm 7
    14 Öğretmen eğitimi ile ilgili araştırmalar-II K1-Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Erdem, A. (2013). Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri (1. Baskı). Anı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğretmenlik mesleğinin kapsamını ve niteliklerini kavrama, öğretmenlik mesleğinin tarihçesini açıklama, yasal dayanaklarını bilme, öğretmenlik mesleğinin özlük haklarını açıklama ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarının farkına varma
    Dersin İçeriği Bu ders, öğretmenlik mesleğinin yasal dayanakları, öğretmen yetiştirmenin tarihçesi, öğretmenin özlük hakları, öğretmenlerin hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimleri ve öğretmenlik mesleğinin sorunlarını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 2
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 3
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 3
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 3
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 4
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster