ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM EPÖ554 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Karşılaştırmalı eğitim tarihini açıklar.
    2-Geçmişte ve günümüzde ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırırken kullanılan yöntemleri söyler
    3-Uluslararası eğitim kuruluşlarının çalışmalarını inceler.
    4-Çağdaş eğitim sistemlerini karşılaştırır.
    5-Karşılaştırmalı eğitimden kültürlerarası eğitime geçiş süreçlerini belirtir.
    6-Eğitim sistemlerini karşılaştırarak eğitim sorunlarına bilimsel çözümler üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2013838
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014545
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   238
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,93 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karşılaştırmalı eğitimin tanımı K1-Bölüm 1
    2 Karşılaştırmalı eğitimin tarihçesi K1-Bölüm 1
    3 Karşılaştırmalı eğitimin yöntemleri K1-Bölüm 2
    4 Karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci K1-Bölüm 3
    5 Ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme Merkezleri K1-Bölüm 3
    6 Eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma K1-Bölüm 3
    7 Eğitim programları alanında yapılan karşılaştırmalı çalışmalar K1-Bölüm 3
    8 Eğitim programları alanında yapılan karşılaştırmalı çalışmalar K1-Bölüm 3
    9 Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması K1-Bölüm 10, 13
    10 Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri K1-Bölüm 7, 8, 14, 22
    11 Çağdaş eğitim reformları K1-Bölüm 4
    12 Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma K1-Bölüm 4
    13 Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri K1-Bölüm 6
    14 Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması K1-Bölüm 24
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Bozkurt
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim tarihinin karşılaştırmalı olarak ana hatlarıyla anlatılması, karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesi, günümüzdeki çağdaş eğitim reformları ile ilgili bilgi edinilmesi
    Dersin İçeriği Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, tarihçesi, eğitim yöntemleri, karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci, ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme merkezleri, eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma, Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri, çağdaş eğitim reformları, Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma, Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri ve Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması konularına değinilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 3
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 3
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 3
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. 4
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 2
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster