Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Karşılaştırmalı eğitimin tarihçesi
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Karşılaştırmalı eğitimin yöntemleri
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme Merkezleri
|
K1-Bölüm 3
|
6
|
Eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma
|
K1-Bölüm 3
|
7
|
Eğitim programları alanında yapılan karşılaştırmalı çalışmalar
|
K1-Bölüm 3
|
8
|
Eğitim programları alanında yapılan karşılaştırmalı çalışmalar
|
K1-Bölüm 3
|
9
|
Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması
|
K1-Bölüm 10, 13
|
10
|
Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri
|
K1-Bölüm 7, 8, 14, 22
|
11
|
Çağdaş eğitim reformları
|
K1-Bölüm 4
|
12
|
Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma
|
K1-Bölüm 4
|
13
|
Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri
|
K1-Bölüm 6
|
14
|
Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması
|
K1-Bölüm 24
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Süheyla Bozkurt
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Balcı, A. (2018). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Eğitim tarihinin karşılaştırmalı olarak ana hatlarıyla anlatılması, karşılaştırmalı eğitimde kullanılan metotlar hakkında temel bilgilerin verilmesi, günümüzdeki çağdaş eğitim reformları ile ilgili bilgi edinilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, tarihçesi, eğitim yöntemleri, karşılaştırmalı eğitimde araştırma süreci, ulusal uluslararası eğitim araştırma ve inceleme merkezleri, eğitim tarihindeki temel gelişmeleri karşılaştırma, Türk eğitim sistemi ile İskandinav ülkeleri eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, Alman, Avusturya, İtalyan ve Fransız eğitim sistemleri, çağdaş eğitim reformları, Türk eğitim sistemini diğer çağdaş eğitim sistemleri ile karşılaştırma, Amerikan ve İngiliz eğitim sistemleri ve Japon ve Türk eğitim sisteminin karşılaştırılması konularına değinilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
2
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
3
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
3
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
3
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
4
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
-
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
2
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|