Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Eğitim bilimlerinde araştırma
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Bilim, bilimsel bilgi, bilimsel bilginin özellikleri
|
YK1-Bölüm 1
|
3
|
Bilimsel araştırma süreci ve bilimsel yöntem
|
YK1-Bölüm 1
|
4
|
Problem durumu
|
YK1-Bölüm 2
|
5
|
Problemin tanımlanması ve oluşturulması
|
YK1-Bölüm 2
|
6
|
Literatür taraması
|
K1-Bölüm 2
|
7
|
Hipotezlerin oluşturulması
|
K1-Bölüm 2
|
8
|
Örnekleme
|
K1-Bölüm 3
|
9
|
Varsayım ve sınırlılıkların belirlenmesi
|
K1-Bölüm 5
|
10
|
Yöntem: Araştırma türünün belirlenmesi, Evren ve örneklemin oluşturulması, Veri toplama araçları ve geliştirilmesi, Verilerin analizi
|
K1-Bölüm 6
|
11
|
Bulgular
|
K1-Bölüm 6
|
12
|
Tartışma, sonuç ve öneriler
|
YK1-Bölğm 6
|
13
|
Kaynaklar
|
K1-Bölüm 8
|
14
|
Araştırma Etiği
|
K1-Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ebru Doğruöz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler (11. Baskı). Pegem A, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler (11. Baskı). Pegem A, Ankara
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel bilgi ve bilimsel yöntemin özelliklerini kavrar, bilimsel araştırma sürecinin ilkelerini bilir, bilimsel araştırma önerisi hazırlar ve uygular, bilimsel araştırma süreçlerini değerlendirir.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel araştırma ile ilgili kavramlar, bilimsel araştırma süreci, araştırmanın giriş, yöntem, bulgular ve sonuç ve öneriler bölümleri, kaynak tarama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
4
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
-
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
3
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
-
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
3
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
4
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
3
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|