Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ölçme ve ölçmeye ilişkin temel kavramlar
|
K1-Bölüm 2
|
2
|
Ölçmede geçerlik
|
K1-Bölüm 4
|
3
|
Ölçmede güvenirlik
|
K1-Bölüm 5
|
4
|
Hedef Analizi
|
K1-Bölüm 6
|
5
|
Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışların ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları
|
K1-Bölüm 6
|
6
|
Test geliştirme aşamaları: Test amacının belirlenmesi, ölçülecek özelliklerin saptanması
|
K1-Bölüm 7
|
7
|
Test geliştirme aşamaları: Çoktan seçmeli maddelerin çeşitleri ve maddelerin yazılması, gözden geçirilmesi, deneme formu
|
K1-Bölüm 10
|
8
|
Puanlama, puanlama üzerindeki istatistiksel işlemler, şans faktörü
|
K1-Bölüm 11
|
9
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçülecek özelliğin tanımlanması, deneme ölçeğinin düzenlenmesi ve deneme uygulaması
|
K2-Bölüm 2
|
10
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Deneme uygulaması sonucu elde edilem verilerin analizi ve madde seçimi
|
K2-Bölüm 2
|
11
|
Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçeğin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi
|
K2-Bölüm 2
|
12
|
Ölçek uyarlama
|
K2-Bölüm 2
|
13
|
Faktör analizi
|
K2-Bölüm 2
|
14
|
Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi
|
K2-Bölüm 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DOĞRUÖZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tan, Ş. (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A.
K2. Tekindal, S. (2009). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma. Ankara: Pegem
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamalarını bilmek, belirtke tablosu hazırlayabilmek, test maddesi geliştirme, test analizi yapabilmek, testin geçerlik ve güvenirliği belirlemek, tutum ölçeği madde havuzu geliştirmek, uygulamadan elde edilen veriler üzerinden testin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
|
Dersin İçeriği
|
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamaları, test maddesi geliştirme, madde ve test analizi, testin geçerlik ve güvenirliği, tutum ölçeği geliştirme, ölçeklerin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
-
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
3
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
-
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
3
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
-
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
4
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|