ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Test Geliştirme Teknikleri EPÖ519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Alanına uygun bir testi ölçme kurallarına göre düzenler.
    2-Testten elde edilen veriler üzerinde madde istatistiklerini rapor eder.
    3-Ölçme araçlarının kullanım alanlarını keşfeder.
    4-Öğrenciler bir tutum ölçeği geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2014040
    Proje2014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ölçme ve ölçmeye ilişkin temel kavramlar K1-Bölüm 2
    2 Ölçmede geçerlik K1-Bölüm 4
    3 Ölçmede güvenirlik K1-Bölüm 5
    4 Hedef Analizi K1-Bölüm 6
    5 Bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranışların ölçülmesinde kullanılan ölçme araçları K1-Bölüm 6
    6 Test geliştirme aşamaları: Test amacının belirlenmesi, ölçülecek özelliklerin saptanması K1-Bölüm 7
    7 Test geliştirme aşamaları: Çoktan seçmeli maddelerin çeşitleri ve maddelerin yazılması, gözden geçirilmesi, deneme formu K1-Bölüm 10
    8 Puanlama, puanlama üzerindeki istatistiksel işlemler, şans faktörü K1-Bölüm 11
    9 Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçülecek özelliğin tanımlanması, deneme ölçeğinin düzenlenmesi ve deneme uygulaması K2-Bölüm 2
    10 Likert tipi ölçek geliştirme: Deneme uygulaması sonucu elde edilem verilerin analizi ve madde seçimi K2-Bölüm 2
    11 Likert tipi ölçek geliştirme: Ölçeğin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi K2-Bölüm 2
    12 Ölçek uyarlama K2-Bölüm 2
    13 Faktör analizi K2-Bölüm 2
    14 Açıklayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi K2-Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru DOĞRUÖZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tan, Ş. (2013). Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme (8.Baskı). Ankara: Pegem A. K2. Tekindal, S. (2009). Duyuşsal özelliklerin ölçülmesi için araç oluşturma. Ankara: Pegem
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamalarını bilmek, belirtke tablosu hazırlayabilmek, test maddesi geliştirme, test analizi yapabilmek, testin geçerlik ve güvenirliği belirlemek, tutum ölçeği madde havuzu geliştirmek, uygulamadan elde edilen veriler üzerinden testin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
    Dersin İçeriği Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları, test geliştirme aşamaları, test maddesi geliştirme, madde ve test analizi, testin geçerlik ve güvenirliği, tutum ölçeği geliştirme, ölçeklerin geçerlik ve güvenirliğini saptamak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 4
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. 3
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 3
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 4
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster