ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÖĞRETİM SÜRECİ TASARIMI BH552 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kavramları tanımlar.
    2-Öğrenme ve öğretme ilkeleri açıklar.
    3-Öğrenme sürecini etkileyen değişkenleri ilişkilendirir..
    4-Etkili bir öğrenme ortamının özelliklerini yorumlar.
    5-Öğrenme ortamının önemini ve başarıdaki rolünü tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013030
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrenme ve Öğretme Kavramları K1-S.18-24
    2 Öğrenmeyi etkileyen ilke ve değişkenler K1-S.34-39
    3 Öğretme sürecini etkileyen ilke ve değişkenler K1-S.29-31
    4 Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ve önemi K1-S.43-87
    5 Öğrenme ortamının fiziki özellikleri K1-S.43-54
    6 Öğrenme ortamının sosyal özellikleri K1-S.10-11
    7 Öğrenme ortamının psikolojik özellikleri K1-S.77
    8 Öğretim hizmetini etkileyen nitelikler K1-S.55-68
    9 Öğretim ortamını tasarlama K1-S.43
    10 Öğrenme ve öğretme sürecinin yönetimi K1-S.69-74
    11 Öğrenme ve öğretme sürecinin değerlendirilmesi K2.-S.35
    12 Öğrenme ve öğretme sürecinin olası sorunları K2.-S.50
    13 Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili araştırmalar-I K2.-S.103
    14 Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili araştırmalar-II K1.-S.1-87
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hasan Coşkun
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Coşkun, H., Güzel, F. & Yıldırım, M. (2018). Öğretmenlik Uygulaması ve Ders Planları / Fachpraktikum und Unterrichtspläne / Practice Teaching and Lesson Plans (1. Baskı). Berlin: Dağyeli Verlag. K2. Coşkun, H. (2019). Çankırı Yapraklı İlçesi Çevre İnceleme Planı. (elektronik ortamda).
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen kavramları bilme, temel ilkeleri açıklama, etkili bir öğrenme ortamının özelliklerini değerlendirme, hedeflere uygun öğretim ortamı tasarlama ve öğretim sürecini değerlendirme
    Dersin İçeriği Bu ders öğrenme ve öğretme kavramlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğretim hizmetinin niteliğini, öğretim ortamının özelliklerini ve ortam değerlendirmeyi kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. -
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. 3
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. -
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. 3
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. -
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 2
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. -
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. 4
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. 4
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. -
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster