Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrenme ve Öğretme Kavramları
|
K1-S.18-24
|
2
|
Öğrenmeyi etkileyen ilke ve değişkenler
|
K1-S.34-39
|
3
|
Öğretme sürecini etkileyen ilke ve değişkenler
|
K1-S.29-31
|
4
|
Öğretim sürecinde öğretmenin rolü ve önemi
|
K1-S.43-87
|
5
|
Öğrenme ortamının fiziki özellikleri
|
K1-S.43-54
|
6
|
Öğrenme ortamının sosyal özellikleri
|
K1-S.10-11
|
7
|
Öğrenme ortamının psikolojik özellikleri
|
K1-S.77
|
8
|
Öğretim hizmetini etkileyen nitelikler
|
K1-S.55-68
|
9
|
Öğretim ortamını tasarlama
|
K1-S.43
|
10
|
Öğrenme ve öğretme sürecinin yönetimi
|
K1-S.69-74
|
11
|
Öğrenme ve öğretme sürecinin değerlendirilmesi
|
K2.-S.35
|
12
|
Öğrenme ve öğretme sürecinin olası sorunları
|
K2.-S.50
|
13
|
Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili araştırmalar-I
|
K2.-S.103
|
14
|
Öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili araştırmalar-II
|
K1.-S.1-87
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hasan Coşkun
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Coşkun, H., Güzel, F. & Yıldırım, M. (2018). Öğretmenlik Uygulaması ve Ders Planları / Fachpraktikum und Unterrichtspläne / Practice Teaching and Lesson Plans (1. Baskı). Berlin: Dağyeli Verlag. K2. Coşkun, H. (2019). Çankırı Yapraklı İlçesi Çevre İnceleme Planı. (elektronik ortamda).
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenme ve öğretme sürecini etkileyen kavramları bilme, temel ilkeleri açıklama, etkili bir öğrenme ortamının özelliklerini değerlendirme, hedeflere uygun öğretim ortamı tasarlama ve öğretim sürecini değerlendirme
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders öğrenme ve öğretme kavramlarını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğretim hizmetinin niteliğini, öğretim ortamının özelliklerini ve ortam değerlendirmeyi kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
|
3
|
2
|
Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder.
|
-
|
3
|
Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır.
|
3
|
4
|
Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar.
|
-
|
5
|
Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder.
|
-
|
6
|
Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar.
|
3
|
7
|
Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar.
|
-
|
8
|
Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir.
|
2
|
9
|
Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir.
|
-
|
10
|
Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir.
|
4
|
11
|
Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir.
|
-
|
12
|
Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir.
|
-
|
13
|
Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar.
|
4
|
14
|
Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır.
|
-
|
15
|
Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar.
|
-
|