ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    EĞİTİMİN SOSYAL VE FELSEFESİ TEMELLERİ BH553 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eğitim sosyal ve felsefe temelleri arasında ilişki kurar.
    2-Eğitimin temel işlevlerini ve amaçlarını açıklar.
    3-Eğitimin yasal temelleri ile eğitim programı arasında ilişki kurar.
    4-Eğitim felsefelerinin eğitim üzerindeki etkilerini saptar.
    5-Eğitimin ulusal ve uluslararası düzeydeki sorunlarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje2012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   248
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,27 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Filiz Bezci Bircan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akyüz, Y. (2018). Türk Eğitim Tarihi (30. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Eğitim kültür ve felsefe ilişkisini açıklar, eğitimin amacını, işlevini ve sorunlarını saptar, Türk eğitim tarihindeki gelişim süreçlerini değerlendirir, Ulusal ve Uluslararası düzeydeki eğitim sorunlarını ve gelişmeleri karşılaştırır, eğitim felsefelerinin eğitim üzerindeki etkisini değerlendirir.
    Dersin İçeriği Bu ders, eğitim, kültür, felsefe ilişkisini, eğitimin amacını, yasal dayanaklarını, eğitimin temel sorunlarını, eğitimin tarihi gelişim süreçlerini, felsefe Yaklaşımları ile eğitim felsefelerinin eğitim sistemi ilişkisini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Eğitim programları ve öğretim alanı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. -
    2 Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmaları ve yayınları takip eder. 3
    3 Bilimsel araştırmalarda eğitim istatistiğini uygulamalı olarak kullanır. -
    4 Eğitim ve öğretimle ilgili etik ilkelere uygun olarak bilimsel araştırma yapar. -
    5 Öğrenme ve öğretme ile ilgili temel kuram ve kuramcıları analiz eder. 2
    6 Program geliştirme sürecine uygun olarak öğretim programları hazırlar. -
    7 Program geliştirmenin dayandığı temellerin öğretim programına katkılarını açıklar. 4
    8 Öğrenme ve öğretme sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. -
    9 Program değerlendirme yaklaşımlarına uygun olarak bir programı değerlendirir. 2
    10 Program geliştirme ilkelerine uygun olarak öğretim planı geliştirir. -
    11 Türk eğitim sisteminin sorunlarını analiz ederek çözümler üretir. -
    12 Uluslararası eğitim sorunlarını ve çözüm önerilerini değerlendirir. -
    13 Üst düzey düşünme becerilerinin ve yaşam boyu öğrenmenin eğitime katkılarını açıklar. -
    14 Öğretim ilke ve yöntemlerini öğrenme-öğretme sürecinde etkin olarak kullanır. 4
    15 Öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini ve öğretim sürecindeki rolünü kavrar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster