ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Meclis Kültürü ve Seyri SKY504 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Demokrasi düşüncesinin önemli bir kurumu olan "meclis" kavramını kavrar.
    2-Türk siyasi kültüründe meclisin yeri ve önemi ile kökenini değerlendirir.
    3-Orta Asya`dan itibaren günümüze değin Türk siyasi hayatı boyunca meclis kavramına yüklenen anlamı analiz eder.
    4-Türkiye`de demokratik hükümet sistemleri açısından (Parlamenter sistem ve Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi) meclis kavramını karşılaştırır ve analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)17585
    Ödevler3014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 302918
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   225
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,5 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, dersin hedefi, içerik ve yöntem, beklentiler
    2 Genel olarak ?Meclis? kavramı, kökeni, tarihi seyri ve demokrasi ile olan ilişkisi.
    3 Türklerde siyasete yön veren kavramlar (Kut, töre, ülüş, kurultay vb).
    4 Türklerde ?Meclis? kavramı ve kökeni
    5 Türk siyasi kültürü içerisinde Meclis kavramının anlamı
    6 Orta Asya Türklerinde (Hunlarda, Göktürklerde vs.) Meclis
    7 Müslüman Türklerde Meclis
    8 Klasik dönem Osmanlı?da Meclis
    9 Türk Modernleşmesi ve Meclis
    10 Meşrutiyet ve Meclis
    11 Tek parti dönemi ve Meclis
    12 Çok partili hayat ve meclis
    13 Türkiye`de çift meclis uygulaması
    14 Hükümet sistemleri açısından (Parlamenter sistem ve Cumhurbaşkanlığı hükümet sistemi) Türkiye?de Meclis kavramının analizi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gürbüz Özdemir
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - S Barthold, V. Orta Asya Türk Tarihi Hakkında Dersler, Ankara, 1975. - Kafesoğlu, İbrahim, ?Yanlış Kullanılan Türk Kültür Terimlerinden Birkaç Örnek: Ulus, Yasa, Kurultay?, Tarih Enstitüsü Dergisi, Sayı: 12 (1981-1982). - Lewis, Bernard, ?Meşveret?, İ.Ü. Edebiyat Fakültesi Tarih Enstitüsü Dergisi, Sayı:12, (1981¬-1982). - Taneri, Aydın, (1994) ?Divan? Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, İstanbul, C.9. - Seyitdanlıoğlu, Mehmet, ?Divân-ı Hümâyûn?dan Meclis-i Meb?ûsân?a Osmanlı İmparatorluğu?nda Yasama?, Tanzimat: Değişim Sürecinde Osmanlı İmparatorluğu, (Ed. H. İnalcık-M. Seyitdanlıoğlu), Ankara, Phoenix yayınları, 2006. - Ögel, Bahaeddin, (2002) ?Devlet Meclisi ve Kurultay?, Türkler Ansiklopedisi, c.2, Yeni Türkiye Yayınları. - İlhan Arsel, Birinci ve İkinci Meşrutiyet Devirlerinde Çift Meclis Sistemi Tecrübesi, Ankara Üniversitesi. - Özdemir, Gürbüz (2018). Türk Siyasi Kültürü Bağlamında Hükümet Sistemlerine İlişkin Bir Değerlendirme, Oğuz-Türkmen Araştırmaları Dergisi (OTAD) II (2), Aralık, 45-86.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Orta Asya`dan günümüze Türk siyasi hayatında "meclis"kavramını ve oluşan kültürü incelemektir.
    Dersin İçeriği Genel olarak ?Meclis? kavramı, kökeni, tarihi seyri ve demokrasi ile olan ilişkisi, Türk siyasi kültürü içerisinde Meclis kavramının anlamı, Türk Modernleşmesi ve Meclis
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 5
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının temel kavramlarını kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakim olur. 4
    3 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanının gerektirdiği araştırmaları yapar, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahip olur. 4
    4 Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur. 4
    5 Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 4
    6 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir ve çözümler. 4
    7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. -
    8 Alanın gerektirdiği etik değerleri benimser. 4
    9 Kamu politikalarının toplumsal kökenlerini kavrar. -
    10 Kamu yönetiminde hizmet usullerine dair yeni yaklaşımlar kazanır. -
    11 Kamu yönetimin çeşitli aşamalarındaki karar alma süreçlerini kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster