ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`de Askeri Müdahaleler ve Sonuçları SKY548 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı Devletinden devralınan siyasal ve askeri mirası değerlendirir.
    2-Osmanlı Devletinde ve Türkiye de hükümet ordu ilişkisini yorumlar.
    3-Cumhuriyet döneminde askeri müdahalelerin nedenlerini analiz eder.
    4-Cumhuriyet döneminde askeri müdahalelerin sonuçlarını yorumlar.
    5-Yakın dönem askeri müdahalelerinin Türk siyasal yaşamına etkilerini değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1513535
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015555
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   237
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,9 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin Amacı, Planı ve Kaynakları Hakkında Genel Bir Değerlendirme
    2 Eski Türklerde Ordu ve Yönetim
    3 Osmanlı Devletinde ordu ve yönetim
    4 Osmanlı Devletinde Anayasal Gelişmeler
    5 Bab-ı âli Baskını ve Sonuçları
    6 Türkiye de ordunun yapısı, işleyişi ve yönetim ilişkileri
    7 Türkiye`de çok partili siyasal yaşama geçiş ve sonuçları
    8 Demokrat parti iktidarı ve ordu
    9 27 Mayıs askeri darbesini hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası
    10 12 Mart Muhtırasını hazırlayan nedenler ve sonrası
    11 24 Ocak Kararları hazırlayan nedenler ve sonrası
    12 12 Eylül Darbesi hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası
    13 28 Şubat sürecini hazırlayan nedenler ve sonrası
    14 27 Nisan muhtırası nedenleri ve sonuçları-15 Temmuz Darbe Girişimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Cem KARAKILIÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, İstanbul, 2011. Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye (1945-1980), Hil yay., İstanbul, 1996. Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, İletişim yay., c. 1-15. Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1839-1950, İmge yay., Ankara, 1995. Tevfik Çavdar, Türkiye nin Demokrasi Tarihi, 1950-1995, İmge yay., Ankara, 1996. Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Afa yay., İstanbul, 1996. Modern Türkiye de Siyasi Düşüncenin Oluşumu, İletişim yay., İstanbul. Tarık Zafer Tunaya, Türkiye de Siyasi Partiler 1859-1950, İstanbul, 1952.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkiye`de gerçekleştirilen askeri darbelerin, nedenleri, sonuçları Türk demokrasi tarihindeki etkilerini incelemektir.
    Dersin İçeriği Giriş: Dersin Amacı, Planı ve Kaynakları Hakkında Genel Bir Değerlendirme, Osmanlı Devleti?nde ordu ve yönetim, Osmanlı Devleti?nde Anayasal Gelişmeler, Bab-ı âli Baskını ve Sonuçları, Türkiye de ordunun yapısı, işleyişi ve yönetim ilişkileri, Türkiye de çok partili siyasal yaşama geçiş ve sonuçları, Demokrat parti iktidarı ve ordu, 27 Mayıs askeri darbesini hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası, 12 Mart Muhtırasını hazırlayan nedenler ve sonrası, 24 Ocak Kararları hazırlayan nedenler ve sonrası, 12 Eylül Darbesi hazırlayan nedenler, darbe süreci ve sonrası, 28 Şubat sürecini hazırlayan nedenler ve sonrası, 27 Nisan muhtırası nedenleri ve sonuçları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 2
    2 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanlarının temel kavramlarını kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakim olur. 3
    3 Siyaset bilimi ve kamu yönetimi alanının gerektirdiği araştırmaları yapar, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahip olur. -
    4 Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur. 2
    5 Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 4
    6 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir ve çözümler. -
    7 Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 3
    8 Alanın gerektirdiği etik değerleri benimser. -
    9 Kamu politikalarının toplumsal kökenlerini kavrar. 5
    10 Kamu yönetiminde hizmet usullerine dair yeni yaklaşımlar kazanır. 4
    11 Kamu yönetimin çeşitli aşamalarındaki karar alma süreçlerini kavrar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster