Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klasik İslam Aile Hukuku doktrinine genel bakış
|
K1 bölüm 1
|
2
|
Evlilik akdinin mahiyeti
|
K1 bölüm 2
|
3
|
Evlilik akdinin unsurları ve şartları
|
K1 bölüm 3
|
4
|
İslam aile hukukunda evlenmenin resmi tescili ve tescil edilmeyen evliliklere ilişkin uyuşmazlıklar
|
K1 bölüm 4
|
5
|
İslam Aile Hukukunda Mehir Kavramı
|
K1 bölüm 5
|
6
|
İslam Aile Hukukunda Veli Kavramı
|
K1 bölüm 6
|
7
|
İslam Aile Hukukunda muharramat kavramı
|
K1 bölüm 7
|
8
|
İslam Aile Hukukunda Talak
|
K1 bölüm 8
|
9
|
İslam Aile Hukukunda Sünni ve Bid-i Talak kavramları
|
K1 bölüm 9
|
10
|
İslam Aile Hukukunda boşama yetkisi
|
K1 bölüm 10
|
11
|
İslam Aile Hukukunda sarhoşun boşaması
|
K1 bölüm 11
|
12
|
İslam Aile Hukukunda üç talak meselesi
|
K1 bölüm 12
|
13
|
İslam Aile Hukukunda nafaka meselesi
|
K1 bölüm 13
|
14
|
İslam Aile Hukukunda iddet kavramı
|
K1 bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mehmet Ali AYTEKİN
Doç. Dr. Cemil LİV
Dr. Öğrt. Üyesi Hidayet ZERTÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Muhammed Ebu Zehra, el-Ahvâlü`ş-şahsiyye, Kahire: Daru`l-fikr, 1957.
K2. Nihat Dalgın, İslâm Hukukunda Boşama Yetkisi, Samsun: Etüt Yayınları, 1999.
K3. M. Akif Aydın, İslâm-Osmanlı Aile Hukuku, İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı, 1985.
K4.Faris Muhammed Umran, ez-Zevacül-urfi ve suverun uhra liz-zevac gayrir-resmi, İskenderiye: Dârül-Câmiatil-Cedide, 2001.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ahmet Yaman, İslâm Aile Hukuku, Konya: Yediveren Kitap, 2004.
|
Dersin Amacı
|
Türk-İslam aile hukukunu karşılaştırmalı olarak ana hatlarıyla kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
İslam aile hukuku ile Türk Medeni hukukunda evlilik ve boşanma kuralları inceleme konusu yapılacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
4
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
3
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
2
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
4
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
4
|