ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Tarihi TİB503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müfessirlerce ortaya konan ilmî faaliyetleri, sistematik bir bütünlük içinde analiz eder.
    2-Kur`ân tefsirindeki farklı yaklaşımları, farklı anlayış ve yorumları karşılaştırır.
    3-Ekolleşen tefsir akımlarının karakteristik özelliklerini analiz eder.
    4-Doğru okuma, anlama, yorumlama ve değerlendirme icra eder.
    5-Özlü, sağlam ve sistematik bir tefsir tarihi kültürünü analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   222
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,4 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`ân öncesinin siyâsî ve sosyal yapıları K1 s. 27-42
    2 Kur`ân öncesinin kültür ve medeniyet yapıları K1 s. 42-58
    3 Kur`ân`ın Mekke döneminin evreleri - I K1 s. 63-92
    4 Kur`ân`ın Medine döneminin evreleri -II K1 s. 94-118
    5 Tefsirin doğuşu K1 s. 119-126
    6 Tefsirin gelişmesi K1 s. 127- 145
    7 Tefsirin türlere ayrılması K1 s. 146-158
    8 Tefsir türlerinin akımlaşması K1 s. 159-167
    9 Tefsir akımlarının ekolleşmesi K1 s. 168- 193
    10 Tefsir ekollerinin sistemleşmesi K1 s.. 195-203
    11 Tefsir sistemlerinin tehzîb ve tenkîhi K1 s. 209-223
    12 Günümüz tefsir akımlarının doğuş süreci K1 s. 224-237
    13 Günümüz tefsir akımları ve genel özellikleri K1 s. 238-252
    14 Yarının tefsirinin değişir ve değişmezleri K1 s. 252-280
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan Çonkor
    Dersi Verenler

    1-)11041 11041 11041

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Cerrahoğlu, İ. (2005). Tefsir Tarihi. Fecr Yayınevi. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Subhî, S. (ts.). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul. YK2. Mennâu`l-Kattân (1990). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Müessesetü`r-risâle. Beyrut. YK3. Zehebî, M. (2000). et-Tefsîr ve`l-müfessirûn. Mektebetü Vehbe. Kahire.
    Dersin Amacı Kur`ân`ın Nüzul ve Metinleşme Tarihinin Anlaşılması, Kur`an Tarihi kaynakları. Klasik ve modern dönemde Kur`an tarihi çalışmaları. Kur`an`ın vahyedilmesi. Vahyin tebliğ edilip ilk muhataplarınca ezberlenmesi.
    Dersin İçeriği Vahyin yazı yoluyla tespit edilmesi. Vahiy metinlerinin tertibi ve yazılı olarak bir araya getirilmesi. Kur`an yazım ve okunuşunda birlik sağlama girişimleri. Kur`an kıraatleri. Yedi kıraat kavramının ortaya çıkışı ve resmiyet kazanma süreci.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 3
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 3
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 2
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 3
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. 4
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster