Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kur`an`ın Temel Özellikleri, Dindeki Yeri, Anlaşılması
|
K1, s. 27-52
|
2
|
Tefsirin Doğuşu ve Gelişimi, Günümüz Tefsir Ekolleri
|
K1, s. 53-68
|
3
|
İçtimai Tefsir Ekolü, Özellikleri ve Muhammed Abduh
|
K1, s. 69-104
|
4
|
Bilimsel Tefsir Ekolü, Özellikleri ve Kur`an`ın İ`cazı
|
K1, s. 105-121
|
5
|
Edebi Tefsir, Konulu Tefsir, İşari Tefsir Ekolleri ve Bunlara Yöneltilen Eleştiriler
|
K1, s.121-154
|
6
|
Modernist Tefsir Ekolü ve Yanılgıları, Modernizim Etkisinde Bazı Problemler
|
K1, s. 155-182
|
7
|
Kur`an`ın Tarihselliği Bağlamında Nüzul Sebebleri ve Tarihsellik
|
K1, s. 183-201
|
8
|
Kur`an`da Kadın ve Erkek ve Yaratılışları
|
K1, s. 202-213
|
9
|
Sosyal Hayatta Kadın, Kadının Şahitliği, Çok Evlilik
|
K1, s. 214-227
|
10
|
Mirasta Kadının Payı, Tesettür
|
K1, s. 228-239
|
11
|
Tartışmalı Konular; Garanik Olayı
|
K1, s. 240-256
|
12
|
Tartışmalı Konular; Nesh, Kıssalar, Reenkarnasyon, Huruf-i Mukattaa
|
K1, s. 257-269
|
13
|
Sünnet`in Kur`an Tefsirindeki Yeri
|
K1, s. 270-284
|
14
|
Kur`an`da İnanç ve İfade Hürriyeti, Mürtedin Durumu
|
K1, s. 285-294
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Demirci, M. (2017). Günümüz Tefsir Problemleri. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Okiç, T. (1995). Tefsir ve Hadis Usulünün Bazı Meseleleri, Nûn Yayıncılık. İstanbul.
YK2. Kutup, M. (2013). Kur?an?ı nasıl Okuyalım. Çev. Bekir Karlığa. İşaret Yayınları. İstanbul.
YK3. Ateş, S. (1997). Kur?an-ı Kerim?in Evrensel Mesajı: Yeniden İslam?a. Kuran Okulu Yayıncılık. İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye, Kur`ân`ı anlama ve yorumlama konusunda günümüzde ortaya çıkan tefsir problemlerini ve bu problemlerin çözümünde ortaya konan metodolojik yaklaşımları öğreterek, meslek hayatında karşılaşacağı dînî soruları cevaplama ve sorunları çözümlemede ihtiyacı olan bilgi birikimini ve çözümleme formülasyonlarını kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kur`an`ı anlama ve yorumlamada günümüzde karşılaşılan problemler incelenecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
3
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
5
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
3
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
4
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
3
|