Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hz. Peygamber`in Kur`an`ı tefsiri.
|
K1, s. 15-26
|
2
|
Hz. Peygamber`in rivayetlerinin Taberi tefsirindeki kullanımı
|
K1, s. 27-42
|
3
|
Sahabenin Kur`an`ı tefsiri
|
K1, s. 42-61
|
4
|
Abdullah b. Abbas ve Abdullah b. Mesud?un tefsiri.
|
K1, s. 63-79
|
5
|
Bakara suresi özelinde Taberi tefsirindeki İbn Abbas ve Abdullah b. Mesud rivayetleri.
|
K1, s. 80-93
|
6
|
Abdullah b. Abbas ve Abdullah b. Mesud?un Hz. Peygamber?in sözlerini tefsir bağlamında kullanması
|
K1, s. 94-104
|
7
|
Bakara suresi özelinde Taberi tefsirindeki diğer sahabilerin tefsiri
|
K1, s. 105-118
|
8
|
Tabiin dönemi tefsir faaliyeti
|
K1, s. 119-138
|
9
|
Mekke Tefsir Ekolü
|
K1, s 139-159
|
10
|
Irak Tefsir Ekolü
|
K1, s. 159-195
|
11
|
Medine Tefsir Ekolü
|
K1, s. 196-208
|
12
|
Tabiinin Hz. Peygamber ve sahabe?nin sözlerini tefsir bağlamında kullanması
|
K1, s. 209-233
|
13
|
Tefsir Çeşitleri
|
K1, s. 234-252
|
14
|
Klasik ve Modern Tefsir çalışmaları
|
K1, s. 252-280
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Burhan Çonkor
|
Dersi Verenler
|
1-)11041 11041 11041
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. Demirci, M. (2013) Tefsir Tarihi. İstanbul: İFAV Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Subhî, S. (ts.). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. İstanbul: Derseâdet.
YK2. Mennâu`l-Kattân. (1990). Mebâhis fî ulûmi`l-Kur`an. Beyrut: Müessesetü`r-risâle.
YK3. Zehebî,(2000). et-Tefsîr ve`l-müfessirûn.Kahire: Mektebetü Vehbe.
|
Dersin Amacı
|
Erken dönem tefsir faaliyetlerinin nasıl olduğunu ve hangi yönde geliştiğini görmek.
|
Dersin İçeriği
|
Kur?an tefsirinin müstakil bir bilim dalı olarak doğuşu ve gelişimi; Hz. Peygamber, sahabe ve tâbiûn dönemindeki tefsir yöntemleri tefsirlerde yer alan rivayetler de dikkate alınarak örneklemeli olarak incelenecek ve bu dönemlerde tefsirin daha çok hangi konularda yoğunlaştığının tespiti ve değerlendirmesi yapılacaktır
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
2
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
3
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
4
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
4
|