ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an Yorumuna Çağdaş Yaklaşımlar TİB526 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modernite ve modernizm kavramlarını analiz eder.
    2-Modernizmin Kur´an okumalarına yansımaları analiz eder.
    3-Temel paradigmları tanımlar.
    4-Mısır ve hint alt kıtasında Kur´ana dair çağdaş yaklaşımları yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`an`a Dair Genel Bilgiler K1 s. 72-94
    2 Tefsirin Doğuşu ve Gelişimi K1 s. 95-136
    3 İctimai Tefsir Ekolü K1 s. 174-212
    4 Bilimsel Tefsir Ekolü K2 s. 154-173
    5 Edebî Tefsir Ekolü K3 s. 27-65
    6 Konulu Tefsir Ekolü K3 s. 69-95
    7 Aksiyon ve Dâvâ Ekolü K3 s. 96-127
    8 Tasavvufî Tefsir Ekolü K4 s. 53-68
    9 Modernist Tefsir Ekolü K4 s. 160-182
    10 Kur`an`ın Tarihselliiği K4 s. 28-52
    11 Kur`an`da Kadın K4 s. 240-284
    12 Kur`an`da Nesh, Sünnet`in Kur`an Tefsirindeki Yeri K5 s. 41-67
    13 Kıssalar, Reenkarnasyon K5 s. 67-84
    14 Hurufu Mukattaa K4 s. 105-114
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan Çonkor
    Dersi Verenler

    1-)11041 11041 11041

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Derveze, İ. (2014). et-Tefsîru`l-hadîs. 7 Cilt. Trc. Şaban Karataş - Ahmet Çelen -Mehmet Çelen - Ekrem Demir. Düşün Yayıncılık. İstanbul. K2. Câbirî, M. (2014). Fehmü`l-Kur`an. Trc. Muhammed Çoşkun. Mana Yayınları. İstanbul. K3. Şimşek, S. (2016). Günümüz Tefsir Problemleri. Kitap Dünyası Yayınları. Konya. K4. Demirci, M. (2017). Günümüz Tefsir Problemleri. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. İstanbul. K5. Demirci, M. (2017). Kur`an Tefsirinde Farklı Yorumlar. İFAV Yayınları. İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Mertoğlu, S. (2001.) Osmanlıda II Meşrutiyet Sonrası Modern Tefsir Anlayışı. (Doktora). Marmara Üniversitesi. İstanbul. YK2. Ateş, S. (t.y.). Yüce Kur?an?ın Çağdaş Tefsiri, Yeni Ufuklar Neşriyat. İstanbul. YK3. Jansen. J.J.G. (1993). Kur?an?a Bilimsel-Filolojik-Pratik Yaklaşımlar (Halilrahman Açar, Çev.). Fecr Yayınları. Ankara.
    Dersin Amacı Bu derste İslam dünyasındaki klasik ve çağdaş dönem modernleşme hareketlerinin Kuran yorumlarına ve okumalarına yansıması incelenecektir.
    Dersin İçeriği Modernizmin İslam dünyasını etkilemesini özellikle Kur´an´ın yorumlanması açısından öğrenciye göstermek ve çağdaş Kur´an okumaları hakkında bilgilendirmek
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. -
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 3
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 4
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 4
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. 3
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster