ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an`ın Ana Konuları TİB530 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an`da geçen tevhit, nübüvvet, ahiret, kıyamet gibi temel kavramlar ve Kur`an kıssaları ile ilgili temel görüşleri öğrenir.
    2-Kur`an`ın ana konularını açıklayabilir.
    3-Kur`an`ın ana konuları ve bunların hayattaki izdüşümlerini açıklayabilir.
    4-Farklı tefsir ekollerinde aynı ayetlerin nasıl farklı yorumlara tabi tutulduklarını karşılaştırabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   212
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,07 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`an`ın Tanımı ve Tanıtımı K1, s. 35-56
    2 Kur`an`ın mahiyeti K1, s. 57-74
    3 Kur`an`ın Muhtevası K2, s.33-47
    4 Kur`an üzerine yapılan çalışmalar K2, s. 48-56
    5 İnançla ilgili konular ve kavramlar K2, s. 57-69
    6 Kur`an`da iman esasları K3, s. 29-53
    7 Kur`an`da ibadetler K3, s. 54-66
    8 Kur`an`da Toplumsal Yapı K3, s. 81-95
    9 Kur`an`da keffaretler K4, s. 54-74
    10 Kur`an Kıssaları K4, s. 79-85
    11 Kur`an`da Cezalar K4, s. 101-120
    12 Kur`an`da Yardımlaşma K5, s. 137-145
    13 Kur`an`da Ahlak K5, s. 57-71
    14 Kur`an`da Peygamberler K6, s. 89-123
    Ön Koşul There is no prerequisite for this course.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burhan Çonkor
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Müslim, M. (1989). Mebâhis fi`t-Tefsîri`l-Mevzûî. : y.y.,. Şam. K2. Albayrak, H. (2016). Kur`an`ın Bütünlüğü Üzerine. Şule Yayınları. Ankara. K3. Şimşek, S. (2011). Kur`an`ın Ana Konuları. Beyan Yayınları. İstanbul. K4. Demirci, M. (2016). Kur`an`ın Ana Konuları. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. İstanbul. K5.Demirci, M. (2013). Konulu Tefsire Giriş. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları. İstanbul. K6. Kılıç, İ. (2020). Kur?an?a Göre Müşriklerin Zihin Dünyası. TDV yay. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Güven, Ş. (2001). Çağdaş Tefsir Araştırmalarında Konulu Tefsir Metodu. Şura Yayınları. İstanbul. YK2. Ez-Zehranî, Ahmed Muhammed. (2002). Örneklerle Konulu Tefsir. (Fatih Kesler, Çev.). Akçağ Yayınları. Ankara. YK3. Güngör, M. (19889). Konulu Tefsir Metodu. İslami Araştırmalar.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, Kur?an?ın biçimsel özellikleri ve ana konuları hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri, bilgiyi kullanabilmeleri ve değerlendirebilmeleridir.
    Dersin İçeriği Bu dersin genel amacı, Kur?an?ın biçimsel özellikleri ve ana konuları hakkında öğrencilerin bilgi edinmeleri, bilgiyi kullanabilmeleri ve değerlendirebilmeleridir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. -
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 4
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 3
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 3
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 3
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 5
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 4
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster