Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Batılıları Hadis Araştırmalarına Sevkeden Temel Etkenler
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Batıda Hadisle ilgili Çalışmaların Tarihi Seyri
|
K1 Bölüm 1
|
3
|
Batıların Hadis İlmiyle İlgili Çalışma Alanları
|
K1 Bölüm 2
|
4
|
Hadisin Kökeni İle İlgili Yapılan Çalışmalar
|
K1 Bölüm 2
|
5
|
Hadis - Sünnet İlişkisi Konusunda Yapılan Çalışmalar
|
K1 Bölüm 3
|
6
|
Sünnetle İlişkili Diğer Kavramlar Üzerine Yapılan Çalışmalar
|
K1 Bölüm 3
|
7
|
İsnadın Menşei Konusunda Yapılan Çalışmalar
|
K1 Bölüm 4
|
8
|
Hadis Tarihinin Evreleriyle İlgili Yaptıkları Çalışmalar
|
K1 Bölüm 4
|
9
|
Hadis Tarihinde yer alan Bazı Tarihi Şahsiyetlerle İlgili Çalışmalar
|
K1 Bölüm 5
|
10
|
Hadisin İslam Hukukunda Kaynak Olarak Kullanılması ve Hukuki Nitelikli Hadislerle İlgili Yapılan Çalışmalar
|
K1 Bölüm 5
|
11
|
Batının Rivayet Metinlerini Şekilsel Olarak Değerlendirme Yöntemi
|
K1 Bölüm 6
|
12
|
Batılı Araştırmacıların Rivayet Metinlerini İçerik Olarak Değerlendirme Yöntemi
|
K1 Bölüm 7
|
13
|
Batıda Hadis ve Sünnet üzerine yapılan tartışmaların genel mahiyeti
|
K1 Bölüm 7
|
14
|
Batıda Hadis İlmiyle İlgili Yapılan Eleştirilerin Değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Arif GEZER, Dr. Öğr. Üyesi İbrahim HANEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Ar. Gör. Nurdan Genç
|
Kaynaklar
|
K1. BROWN, D. (2009). Islam Düşüncesinde Sünneti Yeniden Düşünmek. Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
K2. JYUNBOLL G. (2001). Oryantalistik Hadis Çalışmaları. Ankara: Ankara Okulu Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. MOTZKİ, H. (2006). Batıda Hadis Çalışmalarının Tarihi Seyri. İstanbul: Hadisevi Yayınları.
|
Dersin Amacı
|
Hadis ilmi yaklaşık son iki asırdır Batılı araştırmacılarının ilgi alanlarından biri olmuştur. Bu ders, batıların hadis alanında yaptığı çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Batıda hadisle ilgili yapılan çalışmaları bilir. Hadisle ilgili çalışma yapan oryantalistleri bilir. Batılı hadis araştırmacılarının hadis ilmiyle ilgili tartışma alanlarını bilir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
3
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
3
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
4
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|