Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hadis edebiyatının kaynakları
|
K1 bölüm 1
|
2
|
Hadislerin kaynağını bulmakla ilgili eserler
|
K1 bölüm 1
|
3
|
Etraf kitapları
|
K1 bölüm 2
|
4
|
Miftahlar ve fihristler
|
K1 bölüm 2
|
5
|
Müsteşriklerce hazırlanmış eserler
|
K1 bölüm 3
|
6
|
Hadis terimleri ile ilgili arapça eserler
|
K1 bölüm 3
|
7
|
Hadis terimleri ile ilgili türkçe eserler
|
K1 bölüm 4
|
8
|
Rical tanımı ile ilgili edebiyat
|
K2 bölüm 1
|
9
|
Genel nitelikli tanım edebiyatı
|
K2 bölüm 1
|
10
|
Özel nitelikli tanım edebiyatı
|
K2 bölüm 2
|
11
|
Belli ravi tabakalarına ait eserler
|
K2 bölüm 2
|
12
|
Rical tenkidi ile ilgili edebiyat
|
K2 bölüm 3
|
13
|
Bir hadis ravisini bulmada ihtimaller ve faydalanılacak eserler -I
|
K2 bölüm 3
|
14
|
Bir hadis ravisini bulmada ihtimaller ve faydalanılacak eserler -II
|
K2 bölüm 4
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Arif GEZER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. AZAMİ, Mustafa, Hadis Metodolojisi ve Edebiyatı (çev. Recep çetintaş), İz Yayıncılık, İstanbul 2015.
K2. ÇAKAN, İ.Lütfi, Hadis Edebiyatı, MÜİFV Yayınları, İstanbul 2015.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. YÜCEL, Ahmet, Hadis İlminde Tenkit Terimleri Ve İlgili Çalışmalar, M.Ü.İ.FV Yayınları, İstanbul 1998.
|
Dersin Amacı
|
Hadis edebiyatından faydalanma usullerini kavrar.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersi alan öğrenci Hadislerin kaynağının nasıl bulunacağını, bir hadisin kaynağını bulmaktaki ihtimalleri ve başvuracağı eserleri öğrenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
-
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
5
|