Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Hadis Metodolojisinin Klasik ve Modern Kaynakları
|
K1 bölüm 1
|
2
|
Ravi Sayısı Bakımından Hadisin Kısımları: Mütevâtir ve Âhâd Hadis/Haber-i Vahid
|
K1 bölüm 1
|
3
|
Meşhûr, Azîz ve Garîb Hadis
|
K1 bölüm 2
|
4
|
Sıhhat Bakımından Hadisler: Sahih, Hasen Zayıf
|
K1 bölüm 2
|
5
|
Zayıf Hadis Çeşitleri: Muallak, Mürsel, Mu`dal, Munkatı`, Müdelles, Muan`an, Müen`en Mevzû, Metrûk, Münker, Ma`rûf, Muallel, Müdrec, Maklûb, Muztarib, Musahhaf, Şâzz
|
K1 bölüm 3
|
6
|
Kaynağı Açısından Hadisler: Kudsî, Merfû, Mevkûf, Maktû
|
K1 bölüm 3
|
7
|
Hadis İlimleri
|
K1 bölüm 4
|
8
|
Cerh ve Tadil
|
K2 bölüm 1
|
9
|
Hadis Rivayeti/ Öğrenme Ve Öğretme Yolları /Metin/Rivayet/Lafzen ve Manen Rivayet
|
K2 bölüm 1
|
10
|
Sened/Sened Çeşitleri İsnâdla İlgili Meseleler: Âlî Ve Nâzil İsnad, Müselsel Hadis, Müdebbec Hadis, Sâbık ve Lâhık İ`tibâr, Mütâbi`, Şâhid
|
K2 bölüm 2
|
11
|
Râvileri Tanımak: Sahâbe, Tâbiûn, Tebe-İ Tabiin- Müttefik-Müfterik, Mütelif-Muhtelif, Mühmel, Mübhem
|
K2 bölüm 2
|
12
|
Ricalül- Hadis: Muhtelif İsim ve Sıfatlarla Anılan Râviler, Künyeler, Lakablar, Tabakaları
|
K2 bölüm 3
|
13
|
Usul Okumaları/Teysiru Mustalahil-Hadis
|
K2 bölüm 3
|
14
|
Usul Okumaları/Teysiru Mustalahil-Hadis
|
K2 bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Arif Gezer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. A`ZAMÎ, Muhammed Mustafa, İslam Fıkhı ve Sünnet, İz Yayınları, İstanbul 1996.
K2. A`ZAMİ, Muhammed Mustafa, Hadis Metodolojisi ve Edebiyatı, İz Yayınları İstanbul 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. CUM`A, Ammâd Ali, Tablolarla Hadis Usulu ve Edebiyatı, (çev. Yavuz Köktaş), İnsan Yayınları, İstanbul 2011.
|
Dersin Amacı
|
Hadis ilkeleri ve metodolojisi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Seçilen belgeler üzerinde yabancı dilde yapılan ön çalışmalar, okuma ve metinlerdeki konular üzerinde tartışma
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
-
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
3
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
3
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|