ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arap Gramerinde Cümle Bilgisi TİB523 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kelimelerin cümle içindeki fonksiyonlarını tanımlar.
    2-Metinlerin anlamlarını daha iyi bir şekilde analiz eder.
    3-Dilbilgisinin konularını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -I K1-Bölüm-1. YK1-Bölüm-1.
    2 Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -II K1-Bölüm-2. YK1-Bölüm-2
    3 Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -III K1-Bölüm-3. YK1-Bölüm-3.
    4 Mübtedanın öne geçme nedenlerinin analizi K1-Bölüm-4. YK1-Bölüm-4.
    5 Mefûlün öne geçme nedenlerinin analizi K1-Bölüm-5. YK1-Bölüm-5.
    6 Câr ve mecrûrûn öne geçme nedenlerinin analizi. K1-Bölüm-6. YK1-Bölüm-6.
    7 Cins isminin kattığı anlamların analizi K1-Bölüm-6. YK1-Bölüm-6.
    8 Nehy, olumsuzluk ve mastar edatı olan ma`ların arasındaki farklar K1-Bölüm-7. YK1-Bölüm-7.
    9 Hasr ve kasr üslûbunun semantik analizi K1-Bölüm-7. YK1-Bölüm-7.
    10 Tasğîrin semantik analizi K1-Bölüm-8. YK1-Bölüm-8.
    11 Uyarma ve teşvik etmenin semantik analizi K1-Bölüm-8. YK1-Bölüm-8.
    12 Me`âni Harfleri -I K1-Bölüm-9 YK1-Bölüm-9.
    13 Me`âni Harfleri -II K1-Bölüm-10. YK1-Bölüm-10.
    14 İsmi Tafdil K1-Bölüm-11. YK1-Bölüm-11.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler

    1-)10976 10976 10976

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Mohammed, İD. (2005) En-Nahvü`l-Musaffa. Alemül Kütub, Kahire.
    Yardımcı Kitap YK1. Mohammed, İD. (2005) En-Nahvü`l-Musaffa. Alemül Kütub, Kahire.
    Dersin Amacı Öğrencilerin Arap dilbilgisinin uzman kişiler tarafından bilinmesi gereken konuları öğrenmesidir.
    Dersin İçeriği Haber, Mübteda, Mefûl, Câr ve mecrûr, Cins ismin anlam farklılıkları, Nehy, Hasr ve kasr üslûbunun semantik analizi, Tasğîrin semantik analizi, Uyarma ve teşvik , Me`âni Harfleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 5
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster