ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça İrab Teknikleri TİB543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harekesiz bir metni usulüne uygun şekilde analiz eder.
    2-Kaynak dilde yazılmış bir metni Arapçaya sözlü olarak tanımlar.
    3-Kelimelerin yapılarına göre hangi işaretin hangi tür kelimenin sonuna geleceğini analiz eder.
    4-Usulüne uygun olarak okuduğu metni düzgün bir şekilde analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   208
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,93 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Kelimelerin i`râb alanları ve almayanları Mu`reb ve mebnîler. K1, s. 25-35
    2 Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî İsimler K1, s. 36-45
    3 Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî Fiiler K1, s. 46-55
    4 Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri K1, s. 56-65
    5 Ref` hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri K1, s. 66-75
    6 Nasb hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri K1, s. 76-85
    7 Cer hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri K1,s . 86-95
    8 Cezm hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri K1, s. 96-105
    9 Lâfzî, takdiri ve mahalli i`râb K1, s. 106-115
    10 Kelimelerin ve cümlelerin mahalli i`râbı K1, s. 116-125
    11 Kelimelin ve cümlelerin i`râbında dikkat edilecek noktalar K1, s. 126-135
    12 Arapça şiir beytleri üzerinde i`râb çözümlemeleri K1, s. 136-145
    13 Arapça bir metin üzerinde i`râb çözümlemeleri K1, s .146-155
    14 Genel Değerlendirme K1, s. 156-165
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. el-Antâkî, M. (1985). el-Minhâc fil-Kavâid vel-İ`râb, İstanbul. K2. Abbâs H. (1966), en-Nahvu`l-Vâfî, I-IV, 4. bs., Mısır. K3. En-Nahvu`l-Vâdih, Ali el-Cârim- Mustafa Emin, I-II, Mısır, ts. K4. el-Hâşimî, A. (1933). el-Kavâidu`l-Esâsiyye lil-Luğatil-Arabiyye, Beyrut. K5. Kabâve, F. (1991) İ`râbul-Cumel ve Eşbâhu`l-Cumel, Halep.
    Yardımcı Kitap YK1. Sevinç, R. (2007) Arapçada Cümle Yapısı. Ensar Neşriyat,İstanbul.l.
    Dersin Amacı İ`râb işaretlerin hangi kelimede ne türden olduğunu öğrenciye göstermek ve kelimeyi doğru okumasını ve doğru bir şekilde anlamasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Mu`reb ve mebnîler, Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri, Ref? hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nasb hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Cer hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nesir, şiir, dinî ve edebî metinlerden seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 5
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 5
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 4
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 4
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster