Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Kelimelerin i`râb alanları ve almayanları Mu`reb ve mebnîler.
|
K1, s. 25-35
|
2
|
Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî İsimler
|
K1, s. 36-45
|
3
|
Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî Fiiler
|
K1, s. 46-55
|
4
|
Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri
|
K1, s. 56-65
|
5
|
Ref` hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
|
K1, s. 66-75
|
6
|
Nasb hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
|
K1, s. 76-85
|
7
|
Cer hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
|
K1,s . 86-95
|
8
|
Cezm hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
|
K1, s. 96-105
|
9
|
Lâfzî, takdiri ve mahalli i`râb
|
K1, s. 106-115
|
10
|
Kelimelerin ve cümlelerin mahalli i`râbı
|
K1, s. 116-125
|
11
|
Kelimelin ve cümlelerin i`râbında dikkat edilecek noktalar
|
K1, s. 126-135
|
12
|
Arapça şiir beytleri üzerinde i`râb çözümlemeleri
|
K1, s. 136-145
|
13
|
Arapça bir metin üzerinde i`râb çözümlemeleri
|
K1, s .146-155
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1, s. 156-165
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. el-Antâkî, M. (1985). el-Minhâc fil-Kavâid vel-İ`râb, İstanbul.
K2. Abbâs H. (1966), en-Nahvu`l-Vâfî, I-IV, 4. bs., Mısır.
K3. En-Nahvu`l-Vâdih, Ali el-Cârim- Mustafa Emin, I-II, Mısır, ts.
K4. el-Hâşimî, A. (1933). el-Kavâidu`l-Esâsiyye lil-Luğatil-Arabiyye, Beyrut.
K5. Kabâve, F. (1991) İ`râbul-Cumel ve Eşbâhu`l-Cumel, Halep.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Sevinç, R. (2007) Arapçada Cümle Yapısı. Ensar Neşriyat,İstanbul.l.
|
Dersin Amacı
|
İ`râb işaretlerin hangi kelimede ne türden olduğunu öğrenciye göstermek ve kelimeyi doğru okumasını ve doğru bir şekilde anlamasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Mu`reb ve mebnîler, Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri, Ref? hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nasb hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Cer hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nesir, şiir, dinî ve edebî metinlerden seçilmiş örnek parçalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
5
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
5
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
4
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
4
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|