ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça İrab Teknikleri TİB543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harekesiz bir metni usulüne uygun şekilde analiz eder.
    2-Kaynak dilde yazılmış bir metni Arapçaya sözlü olarak tanımlar.
    3-Kelimelerin yapılarına göre hangi işaretin hangi tür kelimenin sonuna geleceğini analiz eder.
    4-Usulüne uygun olarak okuduğu metni düzgün bir şekilde analiz eder.
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. el-Antâkî, M. (1985). el-Minhâc fil-Kavâid vel-İ`râb, İstanbul. K2. Abbâs H. (1966), en-Nahvu`l-Vâfî, I-IV, 4. bs., Mısır. K3. En-Nahvu`l-Vâdih, Ali el-Cârim- Mustafa Emin, I-II, Mısır, ts. K4. el-Hâşimî, A. (1933). el-Kavâidu`l-Esâsiyye lil-Luğatil-Arabiyye, Beyrut. K5. Kabâve, F. (1991) İ`râbul-Cumel ve Eşbâhu`l-Cumel, Halep.
    Yardımcı Kitap YK1. Sevinç, R. (2007) Arapçada Cümle Yapısı. Ensar Neşriyat,İstanbul.l.
    Dersin Amacı İ`râb işaretlerin hangi kelimede ne türden olduğunu öğrenciye göstermek ve kelimeyi doğru okumasını ve doğru bir şekilde anlamasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Mu`reb ve mebnîler, Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri, Ref? hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nasb hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Cer hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nesir, şiir, dinî ve edebî metinlerden seçilmiş örnek parçalar.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster