Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Edebi Metin Tanımı
|
K1. Bölüm 1. YK1. Bölüm 1.
|
2
|
Cahiliye Dönemi Arap Edebiyatı
|
K1. Bölüm 1. YK1. Bölüm 1.
|
3
|
Cahiliye Dönemi Arap Edebiyatçıları
|
K1. Bölüm 2. YK1. Bölüm 2.
|
4
|
Cahiliye Dönemi Arap Edebi Metinlerinden Örnekler
|
K1. Bölüm 2. YK1. Bölüm 2.
|
5
|
Cahiliye Dönemi Arap Metinlerinde Tema
|
K1. Bölüm 3. YK1. Bölüm 3.
|
6
|
İslami Dönem Arap Edebiyatı
|
K1. Bölüm 3. YK1. Bölüm 3.
|
7
|
İslâmi Dönem Arap Edebiyatçıları
|
K1. Bölüm 4. YK1. Bölüm 4.
|
8
|
İslâmi Dönem Arap Edebiyatında Tema
|
K1. Bölüm 4. YK1. Bölüm 4.
|
9
|
Cahiliye Döneminde Arap Şiiri
|
K1. Bölüm 5. YK1. Bölüm 5.
|
10
|
İslami Dönemde Arap Şiiri
|
K1. Bölüm 5. YK1. Bölüm 5.
|
11
|
Çeşitli İslâmi Dönemlere Ait Arapça Şiirler
|
K1. Bölüm 6. YK1. Bölüm 6.
|
12
|
Çeşitli İslâmi Dönemlere Ait Arapça Edebi Metinler
|
K1. Bölüm 6. YK1. Bölüm 6.
|
13
|
Türklerin Yazdığı Arapça Edebi Metinler ve Şiirler
|
K1. Bölüm 7. YK1. Bölüm 7.
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1. Bölüm 7. YK1. Bölüm 7.
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Bekir YILDIRIM
|
Dersi Verenler
|
1-)10976 10976 10976
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1. er-Râfiî, M. (1982). Kitâbu`l-Mesâkîn, Beyrut,
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Tâhâ. H. (1956). Hutebi`l-Arab,Tahte Rayeti`l-Kur`ân, Elva`du-l-Hakk, Kahire,
|
Dersin Amacı
|
İslam öncesi dönem dâhil olmak üzere Arapça edebî metinlerin okunması, edebiyatın farklı türlerine ait örneklerin incelenmesi, klasik Arapça?nın temel özelliklerinin görülmesi amaçlanır.
|
Dersin İçeriği
|
İslam öncesi dönem dâhil olmak üzere Arapça edebî metinler okunarak, edebiyatın farklı türlerine ait örneklerin incelenir, klasik Arapça?nın temel özelliklerinin görülür.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
4
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
5
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
5
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|