ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İlk Dönem Kelam Tarihi TİB517 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kelam ilminin nasıl ortaya çıktığını kavrar.
    2-Mezheplerin oluşumuna etki eden sebepleri ayırt eder.
    3-İlk dönem mezheplerini açıklar
    4-Mezheplerin temel görüşlerinin kaynaklarını analiz eder.
    5-Mezheplerin ortak ve farklı noktalarını idrak eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kelam`ın Doğuşu, Gelişimi Ve İslam Bilimleri İçindeki Yeri K1,s. 25-35
    2 İlk Kelam Tartışmaları Ve İnanç Grupları K1,s. 36-45
    3 Selefiyye`nin Dayandığı Esaslar K1, s. 46-55
    4 Şii Kelam Anlayışının Doğuşu; Şii Fırkalar ve Kelami Görüşleri K1, s. 56-65
    5 Mu`tezile Kelamının Doğuşu ve İlk Öncüleri K1,s. 66-75
    6 Mu`tezili Düşüncenin Temel Esasları K1,s. 76-85
    7 Mu`tezili Düşüncenin İslam Düşüncesindeki Yeri K1, s. 86-95
    8 Ehl-i Sünnet Kelamının Öncüleri ve Kelami Görüşleri K2, s. 25-35
    9 Eş`ari Kelamının Doğuşu ve Temsilcileri K2, s. 36-45
    10 Eş`ari Kelam Düşüncesi; İlkeler ve Yaklaşımlar; Mütekaddimun-Müteahhirun Dönemi K2, s. 46-55
    11 Maturidi ve Maturidiliğin Doğuşu, Maveraünnehir Bölgesinin Fikri Yapısı K2, s. 56-65
    12 Maturidiliğin Temsilcileri ve Kelami Görüşleri K2, s. 66-75
    13 Eş`ariliğin ve Maturidiliğin Karşılaştırılması; Ayrışan ve Örtüşen Yönler K2, s. 76-85
    14 İbaziyye`nin Kelami Bir Mezhep Olarak Teşekkülü K2, s. 86-95
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1 Akbulut, Ahmet. Sahabe Dönemi İktidar Kavgası (2010), Ankara: Otto Yayınları K2: Topaloğlu, Bekir. Kelama Giriş (2005). İstanbul: Damla Yayınevi. .
    Yardımcı Kitap YK1: Wolfson, Austryn. Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı (2001); çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
    Dersin Amacı Kelam ortaya çıkış sebeplerinin ve ortaya çıkan mezheplerin temel özelliklerini öğrenmek.
    Dersin İçeriği İlk dönem eserleri üzerinden dönemin analizini yapmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 1
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 3
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 4
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 3
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster