ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Eş`ari Kelamı TİB519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Alanına ait klasik ve güncel literatürü açıklar.
    2-Alana ait metodolojiyi kavrar.
    3-Eşari geleneği açıklar.
    4-Eşariliğe ait tarihsel gelişimi ve aşamaları idrak eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Eşari Mezhebi`nin Oartaya Çıkışı ve yayılma Süreci K1, s. 21-41
    2 Eşari: Hayatı ve Eserleri K1, s. 48-62
    3 Maqalatü`l-İslamiyyin ve Yapısal tahlili K1, s. 63-80
    4 Maqalatü`l-islamiyyin ve Mezhepler Tarihçiliği Açısından Önemi K1, s. 81-93
    5 Bakıllani ve Eşari Düşüncenin Gelişiminde Etkisi K1, s. 94-104
    6 Eş`ari`ye Göre Kesb Teorisi K1, s. 105-118
    7 Eş`ari`ye Göre Kader Meselesi K1, s. 119-158
    8 Eş`ari`ye Göre Allah`ın Sıfatları Meselesi K1, s. 159-195
    9 Eşarilik ve Tasavvuf İlişkisi K1, s. 196-208
    10 Gazzali ve Eş`ari Düşüncenin Gelişiminde Etkisi K1, s. 209-223
    11 Eşari Mezhepler Tarihi Geleneği K1, s. 224-234
    12 Eşariler ve Siyaset K1, s. 234-245
    13 Eşariler İle Maturidiler Arasındaki Farklar K1, s. 246-252
    14 Eşari Literatürü K1, s. 252-280
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1. Ay, Mahmut (2017). Mutezile ve Siyaset. İstanbul: Endülüs Yayınevi. K2. en-Neşşar, Ali Sami. ( 2016). İslam`da Felsefi Düşüncenin Doğuşu. İstanbul: İnsan Yayınları. K3. Eş`ari. (2005). Makalatu`l-İslamiyyin. İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1. Matüridi. ( 2019). Kitabu`t-Tevhid. İstanbul: İSAM Yayınları.
    Dersin Amacı Eşari Mezhebinin ortaya çıkışı, gelişim süreci, temel görüşleri ve bu mezhebe mensup müellifler tarafından ortaya konulan eserler ile ilgili doğru ve bilimsel bir bakış açısının önemini açıklamak, öğrencileri bu çerçevede karşılaşılaşılan sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini anlama beceresine sahip kılmaktır.
    Dersin İçeriği Bu derste, el-Eşari ve Eşarilik ile ilgili doğru ve bilimsel bilginin önemini, söz konusu mezhep ile ilgili temel kaynak ve araştırmalarda karşılaşılaşılan sorunlar ile bu sorunlara yönelik çözüm önerileri inceleme konusu yapılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 3
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 2
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 1
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 2
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster