Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Allah İnancına Yönelik Farklı Kesimlerden Gelen Sorular
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Çağımızda İnkârcılığa Açılan Üç Kapı: Rasyonalizm, Determinizm ve Deizm
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
İnkârcı Düşünce Akımlarının Türkiye?ye Girişi
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
Feminist Özgürlük Algısı ve Bu Algının Doğurduğu Problemler
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
Müslüman Bakış Açısıyla İnsanın Özgürlüğü ve Feministlerin Yanılgıları
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Allah-İnsan İlişkisi Bağlamında Maturidî Düşüncede İnsanın Özneliği ve Özgürlüğü
|
K1, Bölüm 3
|
7
|
Kelâmî Ekollerde Allah-İnsan İlişkisinin Genel Görünümü
|
K1, Bölüm 4
|
8
|
Maturidî Düşüncede Allah ve İnsan
|
K1, Bölüm 4
|
9
|
Çağımızda Din-Bilim Kavgası ve Kur`an`ın Aklî/Manevî Mucizeliği
|
K2, Bölüm 1
|
10
|
İslâm`da Dünya-Ahiret Dengesi ve Bu Dengeyi Bozan Dinî Yorumlar
|
K2, Bölüm 1
|
11
|
İslâm Sanatının Gelişmesini Engelleyen Kelamî Yorumlar -Sinema Örneği-
|
K2, Bölüm 2
|
12
|
Deizm ve Gençlik
|
K2, Bölüm 2
|
13
|
Ateizm ve Tanrı İnancı
|
K2, Bölüm 3
|
14
|
Sekülerizmin Teolojik Kökeni
|
K2, Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Yaşar Ünal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
k1: Coşkun, İbrahim. (2017). Günümüz Akaid ve Kelam Problemleri,Konya: Kitap Dünyası Yayınları.
K2: Topaloğlu, Bekir. (2005). Kelama Giriş İstanbul: Damla Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Wolfson, Austryn. (2001). Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı. çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Günümüz inanç sorunlarını islami açıdan analiz etmek ve çözüm önerileri üretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Günümüz fikir ve inanç akımlarının analizi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
5
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
2
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
4
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
5
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
1
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
2
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|