Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ebu Hanife Ebû Hanife, el-Alim ve`l-müteallim
|
K1, s. 15-26
|
2
|
Ebu Hanife el-Fıkhü`l-ekber
|
K1, s. 27-42
|
3
|
Matüridi Kitabu`t-Tevhid
|
K1, s. 42-61
|
4
|
Ebu`l-Muin en-Nesefi Tabsıratu`l-Edille
|
K1, s. 63-79
|
5
|
Eş`ari Kitabu`l-Luma
|
K1, s. 80-93
|
6
|
Ömer en-Nesefi, Nesefi akaidi
|
K1, s. 94-104
|
7
|
Gazzali, el-İktisad fi`l-İtikad
|
K1, s. 105-118
|
8
|
Adududdin el-İci, Mevakıf
|
K1, s. 119-138
|
9
|
Taftazani, Şerhu`l-Akaid
|
K1, s 139-159
|
10
|
S.Ş. Cürcani, Şehu`l-Mevakıf
|
K1, s. 159-195
|
11
|
Sabuni, el-Bidaye fi Usuli`d-din
|
K1, s. 196-208
|
12
|
Kadı Abdülcebbar, Şerhu`l-Usuli`l-Hamse
|
K1, s. 209-233
|
13
|
Fahreddin er-Razi, Metalibu`l-Aliye
|
K1, s. 234-252
|
14
|
Ebu`l-muin en-Nesefi, Bahru`l-Kelam
|
K1, s. 252-280
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Coşkun, İbrahim. (2017). Günümüz Akaid ve Kelam Problemleri,Konya: Kitap Dünyası Yayınları.
K2: Topaloğlu, Bekir. (2005). Kelama Giriş İstanbul: Damla Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Wolfson, Austryn. (2001). Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı. çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Klasik Kelam metinleri hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Klasik kelam metinleri hakkında bilgi vermek ve okuyarak analizlerde bulunmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
4
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
2
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
5
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
1
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
1
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
1
|