ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Kelam Metinleri TİB540 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klasik kelam metinlerinin özelliklerini tespit eder.
    2-Klasik kelam metinlerinin analizlerini yapar.
    3-Klasik kelam eserlerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ebu Hanife Ebû Hanife, el-Alim ve`l-müteallim K1, s. 15-26
    2 Ebu Hanife el-Fıkhü`l-ekber K1, s. 27-42
    3 Matüridi Kitabu`t-Tevhid K1, s. 42-61
    4 Ebu`l-Muin en-Nesefi Tabsıratu`l-Edille K1, s. 63-79
    5 Eş`ari Kitabu`l-Luma K1, s. 80-93
    6 Ömer en-Nesefi, Nesefi akaidi K1, s. 94-104
    7 Gazzali, el-İktisad fi`l-İtikad K1, s. 105-118
    8 Adududdin el-İci, Mevakıf K1, s. 119-138
    9 Taftazani, Şerhu`l-Akaid K1, s 139-159
    10 S.Ş. Cürcani, Şehu`l-Mevakıf K1, s. 159-195
    11 Sabuni, el-Bidaye fi Usuli`d-din K1, s. 196-208
    12 Kadı Abdülcebbar, Şerhu`l-Usuli`l-Hamse K1, s. 209-233
    13 Fahreddin er-Razi, Metalibu`l-Aliye K1, s. 234-252
    14 Ebu`l-muin en-Nesefi, Bahru`l-Kelam K1, s. 252-280
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Coşkun, İbrahim. (2017). Günümüz Akaid ve Kelam Problemleri,Konya: Kitap Dünyası Yayınları. K2: Topaloğlu, Bekir. (2005). Kelama Giriş İstanbul: Damla Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1: Wolfson, Austryn. (2001). Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı. çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
    Dersin Amacı Klasik Kelam metinleri hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Klasik kelam metinleri hakkında bilgi vermek ve okuyarak analizlerde bulunmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 2
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 1
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 1
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster