Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ebu`l-Hasan el-Eş`arî`nin, Makalatü`l-İslamiyyin ve İhtilafü`l-Musallin adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Fahruddin er-Razî`nin İtikadatü Firaki`l-Muslimin ve`l-Müşrikin adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Ebu Mansur Abdulkahir el-Bağdadî`nin el-Fark beyne`l-Firak adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 2
|
4
|
el-Malatî?nin et-Tenbih ve`r-Redd Ala Ehli`l-Ehva ve`l-Bid`a adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 2
|
5
|
en-Nevbahtî`nin Fırakü`ş-Şia adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 3
|
6
|
Şehristanî`nin el-Milel ve`n-Nihal adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 3
|
7
|
İbn Babeveyh El-Kummî`nin Risaletü`l-İtikati`l-İmamiyye adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 4
|
8
|
İbn Hazm?ın el-Fasl adlı kitabının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K1, Bölüm 4
|
9
|
Abdurrrahman Bedevî`nin Tarihu Mezahibi`l-İslamiyyin adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K2, Bölüm 1
|
10
|
Muhsin el-Emin El-Amilî`nin A`yanü`ş-Şia adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K2, Bölüm 1
|
11
|
Kadı Ahmed Abdülcebbar`ın Şerhu Usuli`l-Hamse adlı kitabının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K2, Bölüm 2
|
12
|
Sa`d b. Abdullah el-Kummî`nin el-Makalat ve`l-Fırak adlı eserinin incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
|
K2, Bölüm 2
|
13
|
Ebu`l-Muzaffer İsferayinî`nin et-Tabsir fi`d-Din adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.
|
K2, Bölüm 3
|
14
|
Ebu Ali el-Cübbai ve Kitabu`l-Makalat
|
K2, Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
Kaynaklar
|
K1: Coşkun, İbrahim. (2017). Günümüz Akaid ve Kelam Problemleri,Konya: Kitap Dünyası Yayınları.
K2: Topaloğlu, Bekir. (2005). Kelama Giriş İstanbul: Damla Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Wolfson, Austryn. (2001). Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı. çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin genel amacı; öğrencilerin İslam Mezhepleri Tarihinin klasik kaynaklarını
tanıyabilmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
Klasik İslam mezhepleri tarihi kaynaklarını tanıma; bazılarından bazı bölümlerin
okunması ve değerlendirilmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
2
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
5
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
1
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
5
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
5
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
2
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
2
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|