ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Klasik Mezhepler Tarihi Metinleri TİB541 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1- İslam mezhepleri tarihi kaynaklarını açıklar.
    2- İslam mezhepleri tarihi kaynaklarını okuyup analiz eder.
    3-İslam mezhepleri tarihi kaynaklarını açıklar.
    4-Kaynaklara ulaşabilme tekniğini tanımlar.
    5-Kaynaklar hakkında yeterli şekilde tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ebu`l-Hasan el-Eş`arî`nin, Makalatü`l-İslamiyyin ve İhtilafü`l-Musallin adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 1
    2 Fahruddin er-Razî`nin İtikadatü Firaki`l-Muslimin ve`l-Müşrikin adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 1
    3 Ebu Mansur Abdulkahir el-Bağdadî`nin el-Fark beyne`l-Firak adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 2
    4 el-Malatî?nin et-Tenbih ve`r-Redd Ala Ehli`l-Ehva ve`l-Bid`a adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 2
    5 en-Nevbahtî`nin Fırakü`ş-Şia adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 3
    6 Şehristanî`nin el-Milel ve`n-Nihal adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 3
    7 İbn Babeveyh El-Kummî`nin Risaletü`l-İtikati`l-İmamiyye adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 4
    8 İbn Hazm?ın el-Fasl adlı kitabının incelenmesi ve değerlendirilmesi. K1, Bölüm 4
    9 Abdurrrahman Bedevî`nin Tarihu Mezahibi`l-İslamiyyin adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K2, Bölüm 1
    10 Muhsin el-Emin El-Amilî`nin A`yanü`ş-Şia adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K2, Bölüm 1
    11 Kadı Ahmed Abdülcebbar`ın Şerhu Usuli`l-Hamse adlı kitabının incelenmesi ve değerlendirilmesi. K2, Bölüm 2
    12 Sa`d b. Abdullah el-Kummî`nin el-Makalat ve`l-Fırak adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K2, Bölüm 2
    13 Ebu`l-Muzaffer İsferayinî`nin et-Tabsir fi`d-Din adlı eserinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. K2, Bölüm 3
    14 Ebu Ali el-Cübbai ve Kitabu`l-Makalat K2, Bölüm 3
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar K1: Coşkun, İbrahim. (2017). Günümüz Akaid ve Kelam Problemleri,Konya: Kitap Dünyası Yayınları. K2: Topaloğlu, Bekir. (2005). Kelama Giriş İstanbul: Damla Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1: Wolfson, Austryn. (2001). Kelam felsefeleri: Müslüman-Hristiyan-Yahudi kelamı. çev. Kasım Turhan. İstanbul: Kitabevi.
    Dersin Amacı Bu dersin genel amacı; öğrencilerin İslam Mezhepleri Tarihinin klasik kaynaklarını tanıyabilmeleridir.
    Dersin İçeriği Klasik İslam mezhepleri tarihi kaynaklarını tanıma; bazılarından bazı bölümlerin okunması ve değerlendirilmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 2
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 5
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 1
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 2
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 2
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster