ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıraat Metodolojisi II TİB552 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraat İlmi Usulünü tartışır.
    2-Kıraat Metodolojisi Hakkında Okumalar yapar.
    3-Usul ve Ferşe dair Okumalar ve Uygulamaları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler2032163
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   253
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,43 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kıraat İlmi Usul Bilgileri K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.
    2 Konuyla Alakalı Literatür Taraması K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.
    3 Yedi Harf Meselesi K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.
    4 Yedi Harfle Alakalı Makaleler K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.K1, K2, K3; YK1, YK2, YK3.
    5 Kıraat İlmi Öğretim Metodları K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.
    6 Kıraat İlminde Meslek ve Tarikler K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.K1, K2, K5, YK1, YK2.
    7 Meslekler arası Farklılıklar K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1, K3 Bölüm 1; YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1, YK3 Bölüm 1.K1, K2, K5, YK1, YK2, YK4.
    8 İbdal Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    9 İdgam Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    10 İmale Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    11 İşmam Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    12 İzâfet Yâ`ları Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    13 Zâid Yâ`lar Konusu K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    14 Kıraat İlminde Tahrîrât K1 Bölüm 3, K3 Bölüm 3, K5 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 4, YK4 Bölüm 2.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Akdemir, M. A. (2015). Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İFAV, İstanbul. K3. Çetin, Abdurrahman. Yedi Harf ve Kıraatlar. Ensâr Neşriyat, İstanbul. K4. Maşalı, M. E. (2016).Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Otto Yayınları, Ankara. K5. Birışık, A. (2018). Kıraat İlmi ve Tarihi. Emin Yayınları, Bursa.
    Yardımcı Kitap YK1. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut. YK2. İbnü`il-Cezerî, M. Y. (1433/2012). Tayyibetü`n-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Muhammed Temîm ez-Zu`bî. Dâru`l-Ğavsânî, Dımeşk. YK3. Kudât, A. M. M., Şükri, A. H., Mansûr, M. H. (1404/1984). Mukaddimât fî Ulûmi`l-Kırâât. Dâru Ammâr, Amman. YK4. Rızk, S. T. (1405/1985). Fî Ulûmi`l-Kırâât Medhal, Dirâse ve Tahkîk. el-Faysaliyye, Mekke. YK5. Sindî, A. (1437/2016). Safahât fî Ulûmi`l-Kırâât. Mektebetü`l-İmdâdi`l-Âlemî, Mekke.
    Dersin Amacı Bu Dersin Amacı Kıraat Usul Bilgilerinin Kavranması, Konuyla Alakalı Güncel Makalelerin Okunması ve Kıraat Manzumelerinden Ezberlerin Yapılmasını Sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Usul ve Ferul-Huruf Meseleleri, Aşere ve Takrib Usuleri, Kıraat İlminde Manzumeler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 5
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 5
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 4
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster