ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geçmişten Günümüze Yaygın Kıraatler TİB553 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraatlerin tedvin ve tasnifini sentezler.
    2-Yedi Kıraat, On Kıraat, On Dört Kıraat ve Günümüzde yaygınlık durumlarını analiz eder.
    3-Kıraat öğretiminde uygulanan metotların/tariklerin ayrımını sentezler.
    4-Kıraat eğitim-öğretim kurumlarını tartışır.
    5-Ülkemizdeki ve İslam dünyasındaki kıraat eğitimini analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Maşalı, M. E. (2016).Tarihi ve Temel Meseleleriyle Kıraat İlmi. Otto Yayınları, Ankara. K3. Akdemir, M. A. (2015). Kıraat İlmi Eğitim ve Öğretim Metotları. İFAV., İstanbul. K4. Birışık, A. (2018). Kıraat İlmi ve Tarihi. Emin Yayınları, Bursa. K5. Çetin, Abdurrahman. Yedi Harf ve Kıraatlar. Ensâr Neşriyat, İstanbul. 2. Baskı, 2010.
    Yardımcı Kitap YK1. Kudât, A. M. M., Şükri, A. H., Mansûr, M. H. (1404/1984). Mukaddimât fî Ulûmi`l-Kırâât. Dâru Ammâr, Amman. YK2. Rızk, S. T. (1405/1985). Fî Ulûmi`l-Kırâât Medhal, Dirâse ve Tahkîk. el-Faysaliyye, Mekke. YK3. Sindî, A. (1437/2016). Safahât fî Ulûmi`l-Kırâât. Mektebetü`l-İmdâdi`l-Âlemî, Mekke. YK4. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, İslam Dünyasında yaygın olan kıraatlerin neler olduğunun öğrenciler tarafından fark edilmesidir.
    Dersin İçeriği Geçmişte ve günümüzde İslam dünyasında mevcut ve yaygın olan kıraatler, bu kıraatlerin kendilerine nispet edildiği alimler ve kıraatlerin yaygın olduğu coğrafyalar bu dersin konularını teşkil emektedir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster