ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıraat İlminin Temel Kaynakları TİB555 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraat ile ilgili temel metinleri okuyup analiz etme.
    2-Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük içeriği yorumlama.
    3-Alana ait formasyonunu uygulama.
    4-Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında uygulama.
    5-Uygulamaya dönük bilimsel araştırmaları değerlendirme.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler2032163
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   253
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,43 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kitâbü`s-seb`a fi`l-kırâât: İbn Mücâhid (ö. 370/936) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    2 el-Hücce fi`l-Kırââti`s-seb`a: İbn Hâleveyh (ö. 370/980) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    3 el-Muhteseb fî tebyîni vucûhi şevâzzi`l-kırâât: İbn Cinni (ö. 392/1002) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    4 el-Keşf an vucûhi`l-kırââti`s-seb`a : Mekkî b. Ebû Tâlib (437/1045) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    5 el-İbâne `an me`âni`l-kırâât: Mekkî b. Ebû Tâlib (437/1045) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    6 Câmi`ul-Beyan fi`l-kırââti`s-seb`il-meşhûra: Ebû Amr Osman b. Said ed-Dâni (ö. 444/1053) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    7 et-Teysir fi`l-kırââti`s-seb`a: Ebû Amr Osman b. Said ed-Dâni (ö. 444/1053) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    8 eş-Şâtıbiyye: Ebu`l-Kasım eş-Şâtıbî (ö. 590/1194) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    9 el-Mürşidü`l-veciz: Ebû Şâme el-Makdisi (ö. 665/1267) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    10 Ma`rifetü`l-kurrâi`l-kibârale`t-tabakât ve`l-âsâr: Şemsüddin ez-Zehebi (ö. 748/1348) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    11 en-Neşr fi`l-kırââti`l-aşr: İbnü`l-Cezerî (ö. 833/1429) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    12 İthâfü fuzalâi`l-beşer bi`l-kırââti`l-arbaati aşer: ed-Dimyâtî (ö. 1117/1705) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    13 Zübdetü`l-irfân: Abdülfettah el-Paluvî (ö. 1183/1769) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    14 Umdetü`l-hullân fî izâhi zübdeti`l-irfân: Muhammed Emin er-Rûmî (ö. 1276/1859) K1 Bölüm1, K2 Bölüm2, K3 Bölüm 2, K4 Bölüm 2; YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2, YK3 Bölüm 2.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Abdulhekim Ağırbaş

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Muhammed Emin Efendi. (ts.). Umdetü`l-Hullân fi İzâh-i Zübdeti`l-İrfan. Asitâne Yayınları, İstanbul. K3. Hâmid, A. (ts.). Zübdetü`l-İrfân, Âsitâne Yayınları, İstanbul. K4. Dimyâtî, Ş. A. M. A. (2011). İthâfu Fudelâi`l-Beşer fi`l-Kırââti?l-Arbeate Aşer. Thk. Enes Mühre, Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. İbn Mücâhid, E B. A. (1400/1980). Kitâbü`s-Seb`a fi`l-Kırâât. Thk. Şevki Dayf. Dârü`l-Meârif, Kahire. YK2. Dânî, E. O. S. (1999). Câmiu`l-Beyân fi`l-Kırââti`s-Seb`a`l-Meşhûre. Nşr. M. Kemal Atik. TDV Yayınları, Ankara. YK3. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Öğrencinin, kendi çalışmalarını yaparken literatür bilgisine sahip olmasını, alanında çalışma yapılmamış konuları bilmesini ve alana katkı sağlama açısından daha sistemli davranmasını hedefler.
    Dersin İçeriği Tarihî süreç içerisinde telif edilmiş klasik kıraat eserleri ve müellifleri hakkında bilgi verir. Kıraat ilmine dair yazılmış olan kaynakları inceler. Kıraat ilminin çeşitli konuları hakkında farklı bakış açılarını ele alır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 5
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 4
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 4
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 4
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster