ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kıraat İlminin Temel Kaynakları TİB555 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kıraat ile ilgili temel metinleri okuyup analiz etme.
    2-Alana ait kuramsal ve uygulamaya dönük içeriği yorumlama.
    3-Alana ait formasyonunu uygulama.
    4-Sahip olduğu alan bilgilerini farklı çalışma ortamlarında uygulama.
    5-Uygulamaya dönük bilimsel araştırmaları değerlendirme.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Abdulhekim Ağırbaş

    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K2. Muhammed Emin Efendi. (ts.). Umdetü`l-Hullân fi İzâh-i Zübdeti`l-İrfan. Asitâne Yayınları, İstanbul. K3. Hâmid, A. (ts.). Zübdetü`l-İrfân, Âsitâne Yayınları, İstanbul. K4. Dimyâtî, Ş. A. M. A. (2011). İthâfu Fudelâi`l-Beşer fi`l-Kırââti?l-Arbeate Aşer. Thk. Enes Mühre, Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Yardımcı Kitap YK1. İbn Mücâhid, E B. A. (1400/1980). Kitâbü`s-Seb`a fi`l-Kırâât. Thk. Şevki Dayf. Dârü`l-Meârif, Kahire. YK2. Dânî, E. O. S. (1999). Câmiu`l-Beyân fi`l-Kırââti`s-Seb`a`l-Meşhûre. Nşr. M. Kemal Atik. TDV Yayınları, Ankara. YK3. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Öğrencinin, kendi çalışmalarını yaparken literatür bilgisine sahip olmasını, alanında çalışma yapılmamış konuları bilmesini ve alana katkı sağlama açısından daha sistemli davranmasını hedefler.
    Dersin İçeriği Tarihî süreç içerisinde telif edilmiş klasik kıraat eserleri ve müellifleri hakkında bilgi verir. Kıraat ilmine dair yazılmış olan kaynakları inceler. Kıraat ilminin çeşitli konuları hakkında farklı bakış açılarını ele alır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster