Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
1923-1938 dönemi ve Ulus İnşası
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
İnönü dönemi, İkinci dünya savaşı ve sonrasındaki uluslararası gelişmeler
|
K1, Bölüm 1
|
3
|
Çok partili döneme geçiş, Demokrat Parti döneminin siyasi, iktisadi ve uluslararası ilişkiler açısından değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
|
4
|
Demokrat Parti döneminin demokrasi açısından değerlendirilmesi, 1960 Darbesi`nin nedenleri ve sonuçları, 1961 Anayasası, 1960 sonrası siyasetin yeniden şekillenmesi
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 2
|
5
|
Yeni siyasi yapılar ve aktörler, Yeni siyasi partiler ve liderler, Türkiye`de sağ ve sol ideoloji, Türkiye`de İslamcılık
|
K3 Bölüm 1
|
6
|
Seçim sistemleri ve parti sistemi ilişkisi, 1960-1980 arası siyasi tarih
|
K3, Bölüm 2
|
7
|
1960-1980 arası siyasetin siyasi, iktisadi ve toplumsal açıdan okunması
|
K3, Bölüm 3
|
8
|
1980 darbesi nedenleri ve sonuçları, 24 Ocak kararları ve neo-liberal ekonomi politikaları, 1982 Anayasası
|
K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 4
|
9
|
1983 Seçimleri ve Özallı yıllar, 1980-1990 arası dönemin analizi
|
K1 Bölüm 3
|
10
|
1990 sonrası siyasetin temel konuları, koalisyonlar dönemi, 28 Şubat`ın sosyo-ekonomik, siyasi ve uluslararası ilişkiler bağlamında analizi
|
K1 Bölüm 4
|
11
|
2002 seçimlerinin analizi, 2002-2010 dönemi siyasetin vesayet ilişkileri, güç mücadelesi, merkez-çevre ilişkileri ve uluslararası ilişkiler bağlamında değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 5
|
12
|
2010`dan günümüze siyasetin toplumsal, hukuki, iktisadi ve uluslararası ilişkiler açısından değerlendirilmesi
|
K2 Bölüm 4
|
13
|
1923-2019 arası Türkiye siyasetinin; a. Seçim sistemleri b. Parti Sistemleri c. Hükümet sistemleri d. Siyaset sosyolojisi açısından genel bir değerlendirmesi
|
K2 Bölüm 5
|
14
|
Türkiye`de siyasete genel bakış
|
K2 Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr.Öğretim Görevlisi Çağlar Ezikoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Özbudun, E. (2000). Contemporary Turkish politics: Challenges to democratic consolidation. Lynne Rienner Publishers.
K2. Karpat, K. H. (2003). Studies on Turkish politics and society: Selected articles and essays. Brill.
K3. Özerdem, A., & Whiting, M. (Eds.). (2019). The Routledge Handbook of Turkish Politics. Routledge.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çok partili hayata geçiş ve Demokrat Parti döneminden itibaren günümüze kadar Türk siyasal hayatının anlatılması ve bu konularla ilgili olarak analiz, karşılaştırma ve değerlendirme yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
İkinci Dünya Savaşı`ndan günümüze Türkiye siyasetinin; uluslararası ilişkiler, iktisat, sosyoloji, siyaset sosyolojisi, siyaset bilimi ve siyaset teorileri bağlamında incelenmesini konu edinmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
|
3
|
2
|
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarının temel kavramlarını kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakim olur.
|
-
|
3
|
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği araştırmaları yapar, araştırmaların nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
4
|
Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahip olur.
|
3
|
5
|
Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
|
5
|
6
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir ve çözümler.
|
2
|
7
|
Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
|
4
|
8
|
Alanın gerektirdiği etik değerleri benimser.
|
-
|
9
|
Uluslararası siyasetin toplumsal kökenlerini kavrar.
|
-
|
10
|
Uluslararası siyasete dair yeni yaklaşımlar kazanır.
|
-
|
11
|
Uluslararası siyasetin çeşitli aşamalarındaki karar alma süreçlerini kavrar.
|
-
|