Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K2 1. Bölüm
|
2
|
18. Yüzyıl Aydınlanma dönemi-I
|
K1 1. Bölüm
|
3
|
18. Yüzyıl Aydınlanma dönemi-II
|
K1 1. Bölüm
|
4
|
Sosyal Psikolojinin Avrupa?daki Gelişim Süreci-I
|
K1 2.Bölüm
|
5
|
Sosyal Psikolojinin Avrupa?daki Gelişim Süreci-II
|
K1 2. Bölüm
|
6
|
20. Yüzyıl Olgunluk Dönemi-I
|
K1 3. Bölüm
|
7
|
20. Yüzyıl Olgunluk Dönemi-II
|
K1 3. Bölüm
|
8
|
Yükleme Kuramları
|
K3 2. Bölüm
|
9
|
Tutarlılık Kuramları
|
K3 4. Bölüm
|
10
|
Sosyal Karşılaştırma Kuramı
|
K3 3. Bölüm
|
11
|
Bağlanma Kuramı
|
K3 4. Bölüm
|
12
|
Sosyal Kimlik Kuramı
|
K3 5.Bölüm
|
13
|
Kuramların Tartışılması-I
|
K2 3.Bölüm
|
14
|
Kuramların Tartışılması-II
|
K2 3. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Yeşim Yasak
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1:Jahoda, G. (2011). Sosyal Psikoloji Tarihi (Çev.: Şeyda Başlı). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları: İstanbul.
K2: Fiske, S. T., Gilbert, D. T., & Lindzey, G. (Eds.). (2010). Handbook of Social Psychology, Volume 2 (Vol. 2). John Wiley & Sons.
K3: Turner, J. C., Reynolds, K. J., Van Lange, P. A. M., Kruglanski, A. W., & Higgins, E. T. (2011). Handbook of theories of social psychology. Tousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı psikoloji biliminin en eski alt alanlarından biri olan sosyal psikoloji disiplininin tarihini ve bu alanı belirleyen temel konuları ele almaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders; sosyal psikolojinin Avrupa?da gelişimi, 20. Yüzyılda ki olgunluğa giden süreci, günümüzdeki son konuları ve sosyal psikolojideki temel kuramların açıklanmasını, üstün ve zayıf yönleri açısından tartışılmasını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar
|
4
|
3
|
Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
4
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir
|
-
|
5
|
Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder
|
-
|
6
|
Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır.
|
-
|
7
|
Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür.
|
2
|
8
|
Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür.
|
1
|
9
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
12
|
Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir
|
2
|
13
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir.
|
-
|
14
|
Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
|
5
|
15
|
Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
|
-
|