ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kişilerarası İlişkiler PSİ506 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yakın ilişkilerin önemi, gelişimi ve sürdürülmesi süreçlerini kuramsal yaklaşımlar ve güncel bilimsel araştırma bulguları temelinde yorumlar.
    2-Yakın ilişkilerde yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerini tanır.
    3-Yakın ilişkilerde yaşanan sorunlar ve bu sorunların psikolojik iyilik hali ile ilişkisini tartışır.
    4-Bağlanma tarzlarının yakın ilişkilerdeki rolünü yorumlar.
    5-Yakın ilişkiler konusunda edindiği bilgileri uygulama alanlarında kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler3014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   232
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,73 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Gerçekler ve Kavramlar K1 Bölüm 1
    2 Araştırma Yöntemleri K1 Bölüm 2
    3 Sosyal Doğamız K1 Bölüm 3
    4 İlişkiyi Başlatan Faktörler K1 Bölüm 4
    5 İlişkinin İlk Aşamaları K1 Bölüm 5
    6 İlişki Gelişimi K1 Bölüm 6 K2 Okuma 11
    7 Eş Seçimi ve Evlilik K1 Bölüm 7 K2 Okuma 13
    8 Bilişler ve Duygular K1 Bölüm 8 K2 Okuma 24, 26
    9 İletişim ve Destek K1 Bölüm 9
    10 Aşk ve Cinsellik K1 Bölüm 10, 11
    11 Reddedilme ve Aldatma K1 Bölüm 12
    12 Saldırganlık ve Şiddet K1 Bölüm 13
    13 Çatışma ve İlişkinin Sona Ermesi K1 Bölüm 14
    14 Bağlanma ve İlişkiyi Sürdürme Mekanizmaları K2 Okuma 17
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Aysun Ergül Topçu
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Aysun Ergül Topçu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Regan, P. (2011). Close relationships. Routledge. K2: Reis, H. T., & Rusbult, C. E. (Eds.). (2004). Close relationships: Key readings. Psychology Press.
    Yardımcı Kitap YK1: Dönmez, A., Büyükşahin, A., Taluy, N., Başer, I.& Güler, M. (2016). Yakın İlişkiler Psikolojisi (Çev. Editörü, Ali Dönmez, Ayda Büyükşahin Sunal), Nobel Yayınevi: Ankara.
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye yakın ilişkilerin temel ilkeleri, ilişkilerin gelişimi, ilişki süreçleri ve ilişkilerde yaşanan sorunlar konusunda derin bir kavrayış kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ders yakın ilişkilerde yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemleri, ilişkiyi başlatan ve sürdüren faktörler, eş seçimi ve evlilik, aşk ve cinsellik, yakın ilişkilerde bağlanmanın önemi, ilişkilerde reddedilme ve aldatma, çatışma, saldırganlık, şiddet ve ilişkinin sona ermesi konularını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir 2
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar 3
    3 Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. 3
    4 Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir 1
    5 Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder 3
    6 Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır. 2
    7 Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür. 2
    8 Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür. 2
    9 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser. -
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
    11 Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. -
    12 Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir -
    13 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir. 2
    14 Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. -
    15 Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster