ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikolojide Engellilik ve Çeşitlilik PSİ507 GÜZ 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Engellilik ile ilgili temel kavramları tanır
    2-Engellilik ile ilgili temel kuramları karşılaştırır
    3-Engelli olmanın eğitim, iş ve sosyal hayatı nasıl etkilediğini değerlendirir
    4-Çeşitlilik başlığı altındaki alt alanları tanır
    5-Türkiyede engellilik ve çeşitliliğin nasıl ele alındığını tartışır
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. İlkiz Altınoğlu Dikmeer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Jones, J. M., Dovidio, J. F., & Vietze, D. L. (2013). The psychology of diversity: Beyond prejudice and racism. USA: Wiley. K2 Rosa, N. M., Bogart, K. R., Bonnett, A.K., Estill, M.C., & Colton, C. E. (2016). Teaching about disability in psychology: An analysis of disability curricula in US undergraduate psychology programs. Teaching of Psychology 43(1), 59 ? 62. K3 Oliver, M. (1996). Understanding disability: From theory to practice. (pp. 19-42). New York, NY: Palgrave. K4 Tınar, Yaşar. (2018) Engellilere Yönelik Kamu Hizmetlerinin Yönetimi ve Sunumu: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme, Hiper Yayın.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı engellilik ve çeşitlilik ile ilgili kavram ve kuramları ve ilgili araştırmaları öğretmektir
    Dersin İçeriği Engellilik tanım ve kuramları, çeşitlilik (ırk, yaş, cinsiyet, sosyoekonomik durum vb) tanım ve kuramları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster