ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geleneksel Din Felsefesi Problemleri FDB505 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam Dünyasının temel problemlerini analiz eder.
    2-İslam felsefesinin önemini değerlendirir.
    3-Türk-İslam felsefesinin orijinalliğini tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 1060160
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Endülüste Felsefe I K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    2 Endülüste Felsefe II K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1
    3 İbn Rüşd I K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
    4 İbn Rüşd II K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 1
    5 Müslüman Türklerde Felsefe K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2
    6 İranda Felsefe I K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    7 İranda Felsefe II K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    8 Anadolu Hümanizmi K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3
    9 Yunus Emre, Mevlana ve Haci Bektaş-ı Veli K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    10 Türk İslam Felsefesinin Batı felsefesine Etkisi I K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 4
    11 Türk İslam Felsefesinin Batı felsefesine Etkisi II K1 Bölüm 4, K2 Bölüm 5
    12 Türk İslam Felsefesinin Gerileme Sebepleri K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5
    13 Çağdaş İslam Felsefesinin Doğuşu K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5
    14 Türk İslam Felsefesi Üzerine Yapılan Yeni Çalışmalar K1 Bölüm 6, K2 Bölüm 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araştırma Görevlisi Murat Kaya
    Kaynaklar K1:Ülken, H. Z. (2007) Eski Yunandan Çağdaş Düşünceye Doğru İslam Felsefesi: Kaynakları ve Etkileri, Ülken Yayınları, İstanbul. K2:Bayraktar, M. (1997) İslam Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını; Gazali sonrası İslam Felsefesinin özgün filozofları ve felsefelerini öğrenmesini ve Çağdaş İslam Felsefesi çalışmaları hakkında bilgi edinmesini sağlamak. Öğrencinin Gazali sonrası İslam felsefesinin sistematik konuları ile islamî ilimler arasındaki ilişkiyi anlama ve yorumlama konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Türk İslam felsefesinin değerlendirilmesi ve metinlerinin okunması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir -
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster