Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlhan Yıldız
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Araştırma Görevlisi Murat Kaya
|
Kaynaklar
|
K1:Ülken, H. Z. (2007) Eski Yunandan Çağdaş Düşünceye Doğru İslam Felsefesi: Kaynakları ve Etkileri, Ülken Yayınları, İstanbul.
K2:Bayraktar, M. (1997) İslam Felsefesine Giriş, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını; Gazali sonrası İslam Felsefesinin özgün filozofları ve felsefelerini öğrenmesini ve Çağdaş İslam Felsefesi çalışmaları hakkında bilgi edinmesini sağlamak. Öğrencinin Gazali sonrası İslam felsefesinin sistematik konuları ile islamî ilimler arasındaki ilişkiyi anlama ve yorumlama konusunda teorik ve pratik bilgi sahibi olmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Türk İslam felsefesinin değerlendirilmesi ve metinlerinin okunması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
-
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|