ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyal Değişme ve Din FDB513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din sosyolojisinin temel kavramlarını tanır.
    2-Din sosyolojisinde kullanılan yöntem ve teknikleri tanır.
    3-Türkiye?deki din sosyolojisinin tarihçesini ve yapılan çalışmaları sıralar.
    4-Sosyal değişme ve din ilişkisini tanımlar.
    5-Sosyal değişme, çözülme kavramlarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Değişim K1, Bölüm 1, K2, Bölüm 1, YK1, Bölüm 1, YK2, Bölüm 1
    2 Toplumsal değişim faktörleri. K1, Bölüm 2, K2, Bölüm 2, YK1, Bölüm 2, YK2, Bölüm 2
    3 Toplumsal değişim kuramları. K1, Bölüm 3, K2, Bölüm 3, YK1, Bölüm 3, YK2, Bölüm 3
    4 Dinin toplumsal işlevleri K1, Bölüm 4, K2, Bölüm 4, YK1, Bölüm 4, YK2, Bölüm 4
    5 Dini meşrulaştırım. K1, Bölüm 5, K2, Bölüm 5, YK1, Bölüm 5, YK2, Bölüm 5
    6 Din toplum ilişkileri. K1, Bölüm 6, K2, Bölüm 6, YK1, Bölüm 6, YK2, Bölüm 6
    7 Dinin sosyolojik anlamı. K1, Bölüm 7, K2, Bölüm 7, YK1, Bölüm 7, YK2, Bölüm 7
    8 Din ve sosyal bütünleşme. K1, Bölüm 8, K2, Bölüm 8, YK1, Bölüm 8, YK2, Bölüm 8
    9 Din ve sosyal değişme. K1, Bölüm 9, K2, Bölüm 9, YK1, Bölüm 9, YK2, Bölüm 9
    10 Dini hareketler sosyolojisi. K1, Bölüm 10, K2, Bölüm 10, YK1, Bölüm 10, YK2, Bölüm 10
    11 Kur?an?da toplumsal değişim K1, Bölüm 11, K2, Bölüm 11, YK1, Bölüm 11, YK2, Bölüm 11
    12 Tebdil K1, Bölüm 12, K2, Bölüm 12, YK1, Bölüm 12, YK2, Bölüm 12
    13 Tahvil K1, Bölüm 13, K2, Bölüm 13, YK1, Bölüm 13, YK2, Bölüm 13
    14 Tağyir K1, Bölüm 14, K2, Bölüm 14, YK1, Bölüm 14, YK2, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Ercan ÇELİK
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Ercan Çelik

    Ders Yardımcıları Araştırma görevlisi Murat KAYA
    Kaynaklar K1. Okumuş, E. (2003). Toplumsal Değişme ve Din. İnsan Yayınları, İstanbul. K2. Subaşı, N. (2014). Din Sosyolojisi. Dem Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Wach, J. (1995). Din Sosyolojisi. İFAV Yayınları, İstanbul. YK2. Berger, Peter L. (2000). Kutsal Şemsiye. Rağbet Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Öğrencilere din sosyolojisindeki temel kavramları, kullanılan yöntem ve teknikleri, din ve toplum arasındaki ilişkiyi, çeşitli toplum tiplerinde din olgusunun verilmesidir.
    Dersin İçeriği Toplumu, toplumsal yapıyı, kültürü ve kurumları, din olgusunu din sosyoloji biliminin verileri ışığında ele alarak incelemektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir -
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster