Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyolojinin bölümleri ve din sosyolojisi.
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
|
2
|
Din sosyolojisinin konusu, genel ve özel din sosyolojisi.
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
|
3
|
Din sosyolojisinin metodu, tarihçesi.
|
K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
|
4
|
Türkiye?de din sosyolojisi.
|
K1, K2K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
|
5
|
Sosyolojik bakımdan din ve dini tecrübenin ifade şekilleri.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
|
6
|
Dini gruplar.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
|
7
|
Din ve sosyal farklılaşma ve tabakalaşma.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
|
8
|
Din ve sosyal bütünleşme.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
|
9
|
Din ve sosyal değişme.
|
K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
|
10
|
Dini hareketler sosyolojisi.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
|
11
|
Dinin diğer sosyal kurumlarla fonksiyonel ilişkileri.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
|
12
|
İslamiyet üzerine din sosyolojisi incelemesi.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
|
13
|
Türk toplumunun dini yaşayışı.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
|
14
|
Dini tecrübenin ifade şekilleri.
|
K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Ercan ÇELİK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Murat Kaya
|
Kaynaklar
|
K1. Günay, Ü. (1998). Din Sosyolojisi. İnsan Yayınları, İstanbul.
K2. Subaşı, N. (2014). Din Sosyolojisi. Dem Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Wach, J. (1995). Din Sosyolojisi. İFAV Yayınları, İstanbul.
YK2. Berger, P. L. (2000). Kutsal Şemsiye. Rağbet Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere din sosyolojisindeki temel kavramları, kullanılan yöntem ve teknikleri, din ve toplum arasındaki ilişkiyi, çeşitli toplum tiplerinde din olgusunun verilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Din Sosyolojisinin konusu, Din Gurplar, Din ve toplumsal değişme, Din ve toplumsal farklılaşma, Toplumsal tabakalaşma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir
|
-
|
2
|
Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
-
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
4
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
5
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
-
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
7
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
-
|
8
|
Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
9
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
-
|
10
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
11
|
Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
-
|
12
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
13
|
Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|
14
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
15
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
-
|