ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Din Sosyolojisi I FDB514 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Din sosyolojisinin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Din sosyolojisinde kullanılan yöntem ve teknikleri kullanır.
    3-Türkiye`deki din sosyolojisinin tarihçesini ve yapılan çalışmaları sıralar.
    4-Toplumsal kurumların neler olduğunu tanımlar.
    5-Toplumsal bütünleşme, değişme, çözülme kavramlarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   234
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,8 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyolojinin bölümleri ve din sosyolojisi. K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
    2 Din sosyolojisinin konusu, genel ve özel din sosyolojisi. K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
    3 Din sosyolojisinin metodu, tarihçesi. K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
    4 Türkiye?de din sosyolojisi. K1, K2K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 1, YK1 Bölüm 1, YK2 Bölüm 1
    5 Sosyolojik bakımdan din ve dini tecrübenin ifade şekilleri. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
    6 Dini gruplar. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
    7 Din ve sosyal farklılaşma ve tabakalaşma. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
    8 Din ve sosyal bütünleşme. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
    9 Din ve sosyal değişme. K1 Bölüm 2, K2 Bölüm 2, YK1 Bölüm 2, YK2 Bölüm 2
    10 Dini hareketler sosyolojisi. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
    11 Dinin diğer sosyal kurumlarla fonksiyonel ilişkileri. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
    12 İslamiyet üzerine din sosyolojisi incelemesi. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
    13 Türk toplumunun dini yaşayışı. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
    14 Dini tecrübenin ifade şekilleri. K1 Bölüm 3, K2 Bölüm 3, YK1 Bölüm 3, YK2 Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Ercan ÇELİK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Murat Kaya
    Kaynaklar K1. Günay, Ü. (1998). Din Sosyolojisi. İnsan Yayınları, İstanbul. K2. Subaşı, N. (2014). Din Sosyolojisi. Dem Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Wach, J. (1995). Din Sosyolojisi. İFAV Yayınları, İstanbul. YK2. Berger, P. L. (2000). Kutsal Şemsiye. Rağbet Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Öğrencilere din sosyolojisindeki temel kavramları, kullanılan yöntem ve teknikleri, din ve toplum arasındaki ilişkiyi, çeşitli toplum tiplerinde din olgusunun verilmesidir.
    Dersin İçeriği Din Sosyolojisinin konusu, Din Gurplar, Din ve toplumsal değişme, Din ve toplumsal farklılaşma, Toplumsal tabakalaşma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir -
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. -
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster