ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


Sayfa Görüntülenemiyor
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar: Din ve Eğitim K1, s. 25-50.
    2 Öğrenme - Öğretim K1, s.51-65.
    3 Bilim K1, s. 66-80.
    4 Kuramsal bakış K1, s. 81-100.
    5 Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci I K1, s. 101-126.
    6 Din Eğitiminin Bilimselleşme Süreci II K1, s. 127-140.
    7 Din Eğitiminin Bilimsel Zemini K1, s. 141-168.
    8 İlahiyat Bakış Açısı K1, s. 169-185.
    9 Eğitim ve Sosyal Bilim Bakış Açısı K1, s. 186-200.
    10 Öğrenme Kuramları ve Din Öğretimi K1, s. 201-224.
    11 Niçin Din Eğitimi K1, s. 225-240.
    12 Nasıl Bir Din Öğretimi K1, s. 241-263.
    13 Din Eğitiminin İnsani Temelleri K1, s. 264-280.
    14 Gelişim Dönemleri ve Din Öğretimi K1, s. 281-300.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. ÖĞRETİM ÜYESİ ZEYNEP YÜKSEL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MURAT KAYA
    Kaynaklar K1: Akyürek. S. (2013). Din Öğretimi, Nobel Yayıncılık, Ankara
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Niçin ve nasıl bir din eğitimi sorusuna yönelik bilimsel veriler bağlamında kuramsal bir bakış kazanmak. Din eğitiminin kuramsal temellerine ilişkin alanda yapılan tartışmaların Dayandığı kavramsal çerçeve hakkında bilgi sahibi olmak ve alana katkıda bulunmak. Kur?an-ı Kerim?i ve Hz. Muhammed?in örnekliğini din eğitiminin teolojik ve pedagojik temelleri bakımından anlamak.
    Dersin İçeriği Din eğitimi biliminin kuramsal temellerini kavramayı sağlamaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Felsefe ve Din Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir 5
    2 Felsefe ve Din Bilimleri farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. -
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 3
    8 Felsefe ve Din Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Felsefe ve Din Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Felsefe ve Din Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 5
    11 Felsefe ve Din Bilimlerinin alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Felsefe ve Din Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    14 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 5
    15 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster